Pasaulio anykštėnų bendrija brandina mintį „įžiebti „šviesą ant Liudiškių piliakalnio stovinčio „Laimės žiburio“ paminklo.
Anykščių rajono savivaldybei šiemet Pasaulio anykštėnų bendrija buvo pateikusi projektą, kuriame buvo rašoma, kad „Laimės žiburį“ galėtų „įžiebti“ šviesų dailininko Arvydo Buinausko kuriamos šviesos instaliacijos. Šis šviesų dailininkas šviesos instaliacijomis šiemet papuošė Anykščių šv.Mato bažnyčią.
Paskaičiuota, kad „Laimės žiburio“ „įžiebimas“ kainuotų kelis tūkstančius eurų, tačiau savivaldybė Pasaulio anykštėnų bendrijos projektui skyrė ne visą prašomą sumą, tad tokio sumanymo dėl to greičiausiai ir atsisakyta.
Prieš keletą metų tarp vietos politikų buvo kilusios diskusijos, ar reikalinga ant „Laimės žiburio” įrenginėti šviečiantį žiburį, tačiau prie konkrečių veiksmų nepasistumėta.
Kad muziejuose dirba valytojai iš darbo biržos.Ar anksčiau nebuvo normalūs etatai. Visur tokiuose darbuose turi būti žmonės , kurie tvarkytų rašytojų kapus, muziejų aplinką. Pastovus ir geras darbuotojas yr sėkmė visuose darbuose.
O iš ko algas mokėtį pastoviems, etatiniams aplinkos tvarkytojams, kai papildomų pajamų tokios įstaigos neuždirba. Skirtų lėšų metiniam biudžetui nepakaks, taip pasikeitus elektros, šilumos, vandens kainoms, kurios lemia sąskaitų sumų dydžius.
Taigi, tik savanoriai ir rėmėjai gali prisidėti prie aplinkos puošimo ir tvarkymo darbų.
Nebent rajono taryba rastų finansavimą, kaip kokiems „velniams” ir skirimų pinigų, bei sudarytų savuvaldybė sutartį su laimės žiburio mylėtojais dėl šios vietos priežiūros ir reklamavimo už Anykščių ribų. Čia jau kultūros tarybos ir mero patarėjų kompetecijos sprendžiami klausimai ir jų darbo rezultatai turi būti.
Tie, kurie nežino, teįsimena, kad žibintas stelos „Laimės žiburys” viršuje buvo įrengtas ir veikė, ir daug žmonių, kuriems per 50 m. tai prisimena. Tad kalbama ne apie kažko naujo sukūrimą, o pirmiausia atstatymo tol kas sudaro pirminę architekto V. Gabriūno sukurto paminklo ant J. Biliūno kapo realybę. Tad visi tie ir tos, kurie teigia, kad nereikia proskynos, kad matytųsi paminklas, nereikia grąžinti švyturį į bokštą, nereikia kapo tinkamai prižiūrėti, yra antikultūriniai monstrai, nepakylantys savo malkinės lygio ir tematantys tik savo interesus, o ne bendrąjį gėrį.
Tiems, kuriems Biliūnas nėra brangus, nors jo kapas šalia, jau niekada nei eis prie jo, nei rūpinsis. Bet daug žmonių iš Lietuvos ir svetur atvyksta prie rašytojo humanisto kapo ir jie nustemba, kad jis apleistas, kad šalia jo kryželio nei žvakelės, nei žolinėlio, nei rožių ir lelijų net per didžiausią rožių ir lelijų žydėjimą. Žmonės, kurie gyvena toli, bet kuriems Biliūnas yra jų tapatybės dalis, kuris jiems yra labai artimas, nevažinės kapo prižiūrėti, jį turi tvarkyti vietos žmonės.
Jei meras, vicemeras, administracijos direktorė, jos pavaduotoja, kultūros skyriaus vedėja yra lyderiai, tai galėtų pasiimti žvakės indą ir gėlę, pakviesti kartu komunalinio ūkio vadovą, kurio darbuotojai turi prižiūrėti kapą, ir kartu jį papuoštų, pagerbtų, ir fb ar kitur pakviestų visuomenę tai daryti. Bet jei jie – dzin vadovai, tai nėra ką ir sakyti.
Labai geras komentaras! Rašytojo J. Biliūno kapui neskiriama nuolatinio dėmesio – niekas iš oficialių žmonių ar institucijų neparodo pagarbos jį lankydami, tvarkydami ar pagerbdami. Rajono vadovai turėtų sugražinti anksčiau buvusią tradiciją, priskiriant mokyklą ar muziejų nuolatinei kapo globai. Čia turi būti nuolat pamerktos gėlės, tvarkoma aplinka, prižiūrėti statiniai. Ir ne tik saugomas Jono Biliūno atminimas, turime keturis rašytojus – klasikus. Gėdinga, jei kur nors kas nors neprisimena, nesutvarko, neprezentuoja… Nei festivalis, nei šventė ar kokia abejotinos vertės instaliacija, o tiems dalykams savivaldybė negaili pinigų, neatstos tikros kultūrinės vertės, tikro tautos paveldo. Saugokime ir puoselėkime tai ką turime, tai kuo galime didžiuotis ir tai, kas vertingo!
Matome, kaip komentarus ar tikslinius, nuomonę formuojančius, politizuotus straipsnius visi mokate rašyti, bet užuot mokę kitus, patys nesiimate ir ne įveiklinate visuomeninės, nepriklausomos nuo valdžios institucijų rašytojų klasikų atminimo ir pagarbos išsaugojimo nevyriausybinės organizacijos arba neformalios grupės veiklos. Taigi, jūs tokie pat populistai, kaip ir vykdančiosios ar politinės valdžios atstovai.
Pažiūrėkite į veidrodį ir paklauskite garsiai-ką aš padariau, kad taip nebūtų, o būtų geriau.
O tu ar pirštą pajudinai? Nei vienas žmogus Anykščiuose tinkamai neprižiūri šio gražiausio kūrėjo kapo Lietuvoje, todėl niekas neturi teisės rašyti kaip ponas ar ponia L., rodydamas pirštus į kitus ir pats/ pati nieko nedarydamas. Visi esame kalti. Bet pinigai ir visuomenės stipresnis įtraukimas yra valdžios rankose, ir tų, kurie turi rašytojo vardą savo institucijose – gimnazija ir muziejus. Jei jų vadovai būtų tikri lyderiai, drąsūs ir atsakingi žmones, jau būtų paskelbę kvietimą visuomenei kartu prižiūrėti kapą. Girdėjot ką nors ir abiejų direktorių ir mero komandos?
Tamstos komentaras turi agnosticizmo išraišką. Taip pat, intonacija rodo Tamstos ypatingą susierzinimą ir sau išskirtinių teisių reikalavimą, neprisiimant pareigos, o laukiant tik iš valdžios nuleistų nurodymų ir susikurtų lūkesčių pildymo pagal jus.
Nesinervinkite, išgerkite stiklinę vandens, ir pagalvokite apie tai, kaip praleisti šios dienos popietę 🙂
Gera sėkla pati savimi rūpinasi.
Rajono vadai pasirinko įrengti apšvietimą betoniniam Kavarsko kryžiui ( kuris baltas, aiškiai matomas be apšvietimų ), o ne J.Biliūno paminklui…
Labai teisingas sprendimas, nes Anykščiuose vyksta miško festivalis, gyvena mišką saugantys žmonės ir neleistų kenkti gamtai su dirbtiniais apšvietimais. Kuo nusikalto gamtą, kad iš jos reikia tyčiotis. Kavarsko kryžius vis tiek prie gatvės, gamtai nebepakenksi.
Išprotėjot, kai kilovatvalandė biržoj vakar kainavo 4 eurus.
Kaip buvai taip ir liksi ,, ne Juozas” nuo sovietmecio, tau iki A. Verbicko labai, labai toli…kaip iki Biliuno Laimes ziburio.
Kultūros atžvilgiu įdomu kas būtų toliau..
Kai paskaitai sio laikrascio komentarus, darau isvada,kad miestelyje kazkada vienintelis rajono vadovas buvo tik kazkoks Ratautas….o kas jis per vienas?!? State kryzius, kure muziejus, kovojo su partijos komitetu ir t.t. Nu vienu zodziu….visu galu meistras. Slove jam.
Buvo normalus, protingas, kultūringas vadovas.
Arogantiškas šlėkta iš komunistų nomenklatūros. Bandė būti centristu, bandė įdėti auksinės duris bažnyčiai ir vis nelabai sėkmingai.
Alesionkai nepatinka
Alesionkai nusipjauti ant visų komunistų. Alesionka nebuvo nusikaltėlių partijoje. Niekados.
Į kompartiją nepriėmė piderastų ir kitokių padugnių.
Ratautas ne „kažkoks” – jis įsirašė darbais į Anykščių istoriją.
Auksinėmis durimis istorijoje ilgai nepasilaikysi. Dar porą metų ir užmiršta.
dėl auksinių durų pretenzijas sakyk profesoriui Inčirauskui
Ne komercinė elektros lempučių instaliacija „Laimės žiburį” turi įžiebti akyse viso pasaulio pasivadinusiems ir čia vietoje gyvenantiems anykštėnams, o tikėjimas ir pasirįžimas dirbti savo tėvynei, miestui, žmonėms…
Kai prie literatūrinių muziejų prilipinami visokie komerciniai Arklio, geležinkelio, piliakalnio papilys ir kiti muziejai, tai nieko gero nelauk. Verbickų Antanui jau laikas pailsėti, nes žmogus visko neaprėpia, nors energijos, sumanumo jam netrūksta. Ir be Laimės žiburio pilna r9pesčių, kur ten viską sutvarkysi?
Reikia skelbti konkursą – ieškoti žmogaus, kuriam asmeniškai brangus Jono Biliūno kapas, kuris sutiktų asmeniškai jį tvarkyti. Ir jei po visų paieškų asmeniškai ir konkrečiai konkretus žmogus su tokiais siekiais ir įsipareigojimais neatsiras, reikia skelbti Anykščius kultūriškai ir morališkai žlugusiu miestu, kuriame gyvena monstrai.
Jei Vienuolio kapą tvarko tie, kurie ten dirba, tai Biliūno gali tvarkyti, tie, kurie dirba jo muziejuje.. Darbas juk nesunkus tikrai… Ir garbė kokia… Klasikas..
garbingųjų kapus tvarko garbingi žmones. Jūsų tikras, kad Vienuolio kapas tinkamai prižiūrimas?
O Biliūno muziejaus močiutės negali aptvarkyt.
Biliūno muziejus iš vieno žmogaus toli, o Biliūno gimnazija – čia pat. Bet jei ten nėra nei vieno rašytoją mylinčio mokytojo ir mokinio, gal vandenų įmonė turi kokią garbingą žmogišką buhalterę ar kiemsargį?
Kad tie Anykščiai.. Penki žingsniai ten penki žingsniai ten. Tai visi juk į darbus važiuoti. Nebent senjorai.
Mano galva apšviestas kapas anykštėnų gyvenimo gerovės indekso nepakels, taip kaip ir planuotos, bet neįgyvendintas projektas, pačio autoriaus sudegintas ”auksinių durų” maketas dėl bažnyčios.
Laimės simbolį mieste šiais laikais reikia inicijuoti ne nušviečiant mistinį ”komunizmo rytojų”, o puoselėjant tvarumą ir išsaugant kultūros ir meno vertybes, kurioms kyla grėsmė suirti ir sunykti.
sovietmetyje ten degė žiburys, sovietmetyje buvo apšviestas takas ir laptai, o dabar daug metų viska ta apšvietimo infrastruktūra sunaikinta ir niekas žmoniškai rašytojo kapo neprižiūri – vėjas prineša į arką pro metalo virbų vartus lapų, antkapio marmuras pasidengęs dulkėmis, šiukšėmis – ne kapas humanistui, o apleisties tarsi nežinomo, niekam nerūpimo žmogaus kapas.
O kur testamento įvykdymas: „Tu, Julyte, mano kapą žolinėliais apkaišysi, tarpu rožių ir lelijų man kryželį pastatysi”. Monsinjoro Alberto Talačkos pritariant, Vytauto Balčiūno iniciatyva ir Juozo Ratauto rūpesčiu istorinis kryžius po restauravimo, atkūrus iš Zakopanės pervežimo metu numuštą kryžmą, prie kapo atstatytas, kapas su kryžiumi monsinjoro pašventintas, bet nei žolynėlių, nei rožių nei lelijų, nors dabar, kai tiek mobilių būdų papuošti kapą, niekas nedaroma. Sutemus žmonės ima prožektorių ir eina ten su baime.
Ką veikia Jono Biliūno gimnazija, muziejus? Ar ne jų vardinis priesakas prižiūrėti kapą, kad prie kryžiaus žydėtų gėlės, kad jis būtų „žolinėliais apkaišytas”, kad kai natūraliai žydi rožės ir lelijos, jų žiedai puoštų didžiojo humanisto kapą.
Visiškas valdžios ir žmonių abejingumas, visiška apleistis. Kažkoks valdžios kurtumas, kažkokia mąstymo amnezija. Užgesusio žiburio miestas, sumiškėjęs kalnas, užėlęs gražiausias Lietuvos kūrėjui sukurtas kapo kalnas. Gal atsiras bent porą žmonių, kurie įkurtų rašytojo kapo priežiūros grupę, kuri savo iniciatyva išvalytų arką, uždegtų žvakę, kurias galėtų paaukoti ir prekybos centrai, pasodintų mobiliuose induose gėlių, jas atnaujintų???
Gal Verbickas tegu baigia savo intermedijose Vienuolį vaidinti ir imasi tikrų kultūros darbų, o ne profanacijų? Gal Gimnazijos lituanistai ir istorikai ne fesbuke sėdi, o užpakalį pajudina su auklėtiniais ir prižiūri rašytojo kapą?
Idiotai sakė kreivys taupyti elektra.
Kremliaus šūdų kolonėlė, o tu girdėjai tokį dalyką apie saulės baterijas?
Ta kolonija ir yra idiotais. Savo vapejimais ir bukumu seniai įrodė.