Šį pavasarį smarkiai padidinti alaus ir vyno akcizai pirkėjus skatino vartoti daugiau stipriųjų alkoholinių gėrimų, kurių akcizai buvo didinami ne taip drastiškai, rašo „Lietuvos rytas“.
„Nutiko tai, ką prognozavome dar prieš akcizų šuolį. Vartotojai stumiami rinktis stipriuosius gėrimus, nes alus arba vynas dėl padidėjusių mokesčių pabrango daug labiau. Neįmanoma, kad tokie drastiški pokyčiai nepakeistų vartotojų elgsenos. Tačiau alaus pramonei tai yra kaip peilis į paširdžius, šis verslas stumiamas už Lietuvos ribų“, – dienraščiui teigė Lietuvos verslo konfederacijos Mokesčių komisijos pirmininkas Marius Dubnikovas.
Iki šiol akcizai buvo didinami palaipsniui, tačiau „valstiečių“ daugumos Seimas nusprendė, kad būtina kovoti su alkoholizmu ir gerokai padidino akcizus. Nuo kovo pradžios akcizai labiausiai išaugo alui ir vynui – iki 112 proc., o etilo alkoholiui – apie 23 procentais.