Pagaliau prasidėjo Biržynės, vadinamojo Biržinkos, kelio rekonstrukcija. Bendrovė „Panevėžio keliai“ už Anykščių miesto ribos link Rubikių įkūrė aikštelę, o darbai respublikinės reikšmės Anykščių – Molėtų kelio atkarpoje prasidėjo už J. Biliūno gimnazijos. Remontas vyksta 5 kilometrų kelio atkarpoje. Joje iki 30 kilometrų per valandą ribojamas transporto eismo greitis, tad važiuojantiems į Uteną geriau pasirinkti kitą kelią, o važiuojantiems į Skiemonis ar Molėtus kelionė gali užtrukti 15 – 20 min. ilgiau. Kelininkai žada šią kelio atkarpą rekonstruoti iki rudens, nors darbų pabaiga numatyta kitą pavasarį. Kelio atkarpos rekonstrukcijai bus išleista 2,2 milijono eurų.
Dėl Biržinkos kelio remonto diskusijos vyko gal daugiau nei dešimtmetį, tačiau iki šiol šis kelias vairuotojams yra tarsi ekstremalaus vairavimo išbandymas. Labai vingiuotu per kalvotą vietovę, siaura asfalto juosta nutrupėjusiais, duobėtais kraštais keliu ypač piktinosi žmonės, kuriems darbo reikalais juo teko važinėti kasdien. Apie šį kelią net gandas buvo pasklidęs, kad dėl vingiuotumo šio kelio esą net subombarduoti nepavyktų, tad jis esą toks saugomas dėl strateginių tikslų. Anksčiau šį kelią varžyboms panaudodavo ralio organizatoriai.
Retai Anykščių – Molėtų keliu važiuojantys vairuotojai grožisi vingiais, žemyn smingančiais kalneliais, tačiau dažniausiai nevažiuoja greičiau nei 60 kilometrų per valandą, nes nežino, koks posūkis laukia už kalnelio. Šiuo keliu važinėjantys darbo reikalais paspaudžia ir iki 90 km, tačiau jų keleiviai po tokio važiavimo dažniausiai bloguoja. Neatsitiktinai visuomenė dėl kelio rekonstrukcijos buvo pasidalijusi į dvi dalis: vieni kelią norėjo išsaugoti, kiti primygtinai reikalavo bene vingiuočiausią kelią Lietuvoje rekonstruoti. Iš Anykščių krašto kilęs Automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius Virgaudas Puodžiukas gal prieš dešimtmetį siūlė kelią rekonstruoti, tačiau tada nugalėjo kelio, nors ir neturinčio jokios ypatingos istorinės reikšmės, išskyrus tai, kad atkartoja buvusio žvyrkelio vingius, saugotojai ir kelias buvo primirštas ilgam. Dėl eismo saugumo šiuo keliu buvo vėl susirūpinta prieš 3 metus, tačiau kol kas rekonstruojamas tik trečdalis, kada bus rekonstruotas visas kelias – neaišku.
Šį pavasarį akcinės bendrovės „Panevėžio keliai“ Rokiškio filialas pradėjo 5,4 kilometro Biržinkos kelio rekonstrukciją, kuri prasideda Anykščių miesto Liūdiškių gatvėje ir baigiasi ties Anykščių regioninio parko pabaiga. Rekonstruojant kelią bus stengiamasi išlaikyti dabartinį kelio profilį, kuo mažiau keisti kraštovaizdį, įmanomai mažiau pakenkiant aplinkai.
„Darbai pradėti visame 5 kilometrų ruože, pakeliui į Rubikius, už miesto ribos, įrengta statybvietė, – sakė AB „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Čepienė. – Rekonstruojamame kelio ruože bus naujai įrengtos 32 nuovažos. Trišalėje sankryžoje su posūkiu į Rubikius bus įrengta papildoma eismo juosta kairiajam posūkiui, įrengtos saugumo salelės iš spalvotų trinkelių, triukšmo juostos, įspėjančios vairuotojus apie priartėjimą prie eismo juostų sankirtos ir pėsčiųjų perėjos. Taip bus padidintas sankryžos saugumas, atsižvelgiant į Europos Sąjungos reikalavimus. Rekonstruojamoje kelio atkarpoje suplanuota atnaujinti 4 autobusų sustojimo stoteles. Tačiau vairuotojams svarbiausia, kad rekonstruojamoje kelio atkarpoje suskaičiuoti net 47 posūkiai, kurių liks mažiau ir po rekonstrukcijos jie nebus tokie pavojingi. Asfalto dangos plotis iki rekonstrukcijos svyravo nuo 3,30 iki 3,50 metro, kelkraščių plotis – nuo 2,5 iki 3 metrų, asfalto dangos storis – nuo 6 iki 21 cm. Tokiu keliu jau buvo pavojinga važiuoti“, – pastebėjo R. Čepienė.
Pasak jos, rekonstruojamas kelio ruožas kerta durpyną, todėl prieš įrengiant stabilią kelio sankasą, durpės, glūdinčios 4 metrų gylyje, bus iškastos. Po rekonstrukcijos kelio sankasa sieks 9 metrus, o apsauginių atitvarų ir viražų vietose bus maksimaliai išplatinta iki beveik 10-ies metrų. Naujos kelio dangos plotis sieks 7 metrus, iš kurių 6 metrus sudarys važiuojamoji dalis. Iš abiejų kelio pusių numatyti 0,5 metro pločio kelkraščiai. Naujos dangos konstrukcija suprojektuota įrengiant 36 cm storio šalčiui atsparų (smėlio) sluoksnį, 25 cm skaldos ir trupinto asfalto sluoksnį ir 4 bei 8 cm viršutinį ir apatinį asfalto sluoksnius. Taupant natūraliai atsinaujinančius gamtos resursus, 20 procentų skaldos mišinio sudarys pakartotinai panaudotos medžiagos.
„Nors sutartyje su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos numatytas darbų įvykdymo terminas yra 2018 metų gegužė, suprasdami eismo dalyviams susidarančius nepatogumus dėl kelio darbų išsikėlėme ambicingą tikslą įgyvendinti projektą per gerokai trumpesnį laiką – iki šių metų rugsėjo pirmosios. Rangos darbų trukmei sutrumpinti mūsų bendrovė pasitelkė naujausias technologijas bei automatines mechanizmų valdymo sistemas, – pasakojo atstovė ryšiams su visuomene. – Siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą, numatomi eismo ribojimai atskirose rekonstruojamo ruožo atkarpose: eismo organizavimas viena juosta, laikinieji šviesoforai, gyvas eismo reguliavimas ir kitos priemonės. Planuojant kelionę rekonstruojamu keliu reikėtų numatyti papildomų 15 – 20 min. šiam ruožui įveikti. Prašome vairuotojų būti atidžiais, sekti laikinuosius kelio ženklus, teisingai suplanuoti kelionės trukmę, – apie artimiausius darbus ir apie tai, kad vairuotojai rinktųsi atsakingą vairavimą, informavo „Panevėžio kelių“ atstovė R. Čepienė.