Iš didžiųjų šalies miestų paštų iškabų šią savaitę laikinai dingo A ir O raidės. Tai – pasaulinės kraujo donorystės akcijos „Dingusi raidė“ (angl. Missing Type) išraiška. Tarptautinėje socialinėje kampanijoje, prie kurios šiemet pirmąkart prisijungė Lietuva, dalyvauja ir Lietuvos paštas. Anykščių pašto iškaboje raidės nedingo…
„Nuo praėjusio penktadienio, kai Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių centrinių paštų iškabose paslėpėme kraujo grupes simbolizuojančias A ir O raides, sulaukėme nemažai gyventojų klausimų. Tiek klientai, tiek žiniasklaida šią savaitę smalsauja, kas nutiko paštų iškabų užrašams.
Gyventojus norime nuraminti ir pranešti, jos raidžių dingimo „kaltininkė“ – pasaulinė kraujo donorystės akcija „Dingusi raidė“. Ja siekėme atkreipti visuomenės dėmesį į donorų trūkumą ir paskatinti žmonės neatlygintinai dovanoti kraujo. Puoselėdami dialogą su visuomene ir skatindami socialiai atsakingo verslo idėjas jau beveik dešimtmetį aktyviai bendradarbiaujame su Nacionaliniu kraujo centru, palaikome įvairias jo iniciatyvas. Mūsų darbuotojai nuolatos įsilieja į kraujo donorystės akcijas – tampa neatlygintinais kraujo donorais. Mielai kartu su kitomis šalies verslo įmonėmis bei įstaigomis prisijungėme ir prie šios originalios pasaulinės kraujo donorystės kampanijos“, – pažymėjo Lietuvos pašto Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovė Rasa Kruopaitė-Lalienė.
Europos kraujo aljanso narys Nacionalinis kraujo centras, pakviestas dalyvauti tarptautinėje kraujo donorystę skatinančioje kampanijoje, pasiūlė prie jos prisijungti ir Lietuvoje veikiančias įmones bei valstybines įstaigas, visuomenėje žinomus veikėjus – kraujo donorus, bičiulius ir savo šeimos narius. „Labai džiaugiamės, kad Lietuvos paštas neišsigando šios avantiūros ir propaguodamas neatlygintiną kraujo donorystę prisidėjo prie tarptautinės kampanijos įgyvendinimo. Dėkoju visiems už palaikymą ir darsyk visus kviečiu ir raginu tapti gausios, be galo svarbios kraujo donorų šeimos nariais“, – teigė Nacionalinio kraujo centro direktorė Joana Bikulčienė.
„Tikime, kad tik prie visuomenės gerovės puoselėjimo prisidedanti bendrovė gali tikėtis verslo sėkmės. Lietuvos paštui, kaip valstybės valdomai įmonei, yra labai svarbu ne tik pelningai dirbti, bet ir prisidėti prie socialiai atsakingo – visuomenę ugdančio ir socialines problemas sprendžiančios – verslo kūrimo ir plėtojimo“, – teigė R. Kruopaitė-Lalienė.
Pernai Nacionalinės kraujo ir transplantacijos sveikatos tarnybos Anglijoje ir Šiaurės Velse pradėta iniciatyva „Missing Type“ sulaukė per 2 mlrd. žmonių palaikymo, o pasidalinti krauju su ligoniais per savaitę panoro 30 tūkst. žmonių. Tąsyk prie socialinės kampanijos prisidėjo per 1 tūkst. įvairių prekių ženklų ir organizacijų, jos pašalino A, B ir O raides (ABO – kraujo grupes žyminti raidžių sistema) iš viešosiose erdvėse, internete esančių užrašų, socialinių tinklų, gatvių pavadinimų ir pan.
Šiemet kraujo donorystę skatinanti akcija subūrė 25 pasaulio valstybes. Joje dalyvauja tokie pasaulinio garso subjektai kaip Sidnėjaus opera, QUANTA oro linijos, Bondi Beach paplūdimys Australijoje, JAV puikiai žinomas prekės ženklas „Route66“, Kanados Toronto miestas, Naujosios Zelandijos Velingtono oro uostas, Briuselio oro uostas, Japonijos „Tokyo Tower“, SAMSUNG ir daugelis kitų.