Valstybinės eismo saugumo komisijos posėdyje daug diskusijų kėlęs klausimas dėl trumpesnio žieminių padangų sezono nebuvo priimtas. Netinkamomis šaltajam metų sezonui padangomis važinėjantys vairuotojai kelia grėsmę ne tik savo, bet ir kitų eismo dalyvių saugumui. Pašalus ar iškritus pirmajam sniegui netinkamas padangas naudojantys vairuotojai sukelia virtines eismo nelaimių.
Primename, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu ir Kelių eismo taisyklių (toliau – KET) 230 puntu, kuriame nustatyta, kad „nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones ir priekabas su vasarinėmis padangomis“, automobilių vairuotojai privalo važinėti transporto priemonėmis su žieminėmis padangomis, nes būtent šaltojo sezono metu eismo įvykiai kyla dėl netinkamų padangų naudojimo, t. y. kai vairuotojai delsia pasikeisti vasarines padangas žieminėmis arba naudoja padangas, neatitinkančias KET numatytų reikalavimų.
Utenos apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai prašo laiku pasikeisti vasarines padangas į žiemines ir įspėja, kad padangų nepasikeitę vairuotojai eisme yra nepageidaujami, todėl policijos pareigūnai nuolat kontroliuos ar vairuotojai eksploatuoja automobilius su šaltajam sezonui pritaikytomis padangomis, o Kelių eismo taisyklių nepaisantiems vairuotojams taikys administracinio poveikio priemones.
Kokias padangas naudoti?
Transporto priemonėms ir priekaboms turi būti naudojamos gamintojo numatytos padangos. Neturint šių duomenų padangos ir (ar) ratlankiai privalo:
1. Neliesti kėbulo ar pakabos detalių.
2. Neriboti ratų apsisukimo kampų.
3. Neišsikišti už kėbulo ribų.
Koks turi būti protektoriaus rašto gylis?
Motorinių transporto priemonių protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip:
M1 (lengvasis automobilis) klasės – 1,6 mm (nuo balandžio 1 d. iki lapkričio 10 d.), 3,0 mm (nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. )
M2 (autobusas, kurio masė iki 5t) klasės – 2,0 mm (nuo balandžio 1 d. iki lapkričio 10 d.) 3,0 mm (nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. )
M3 (autobusas, kurio masė daugiau kaip 5t) klasės – 2,0 mm (ištisus metus)
N1 (krovininis automobilis iki 3,5 t)) klasės – 1,6 mm (nuo balandžio 1 d. iki lapkričio 10 d.)
N2, N2 (krovininiai automobiliai daugiau kaip 3,5 t ir 12t) klasės – 1,0 mm (ištisus metus)
L (transporto priemonės, turinčios mažiau kaip keturis ratus) klasės – 0,8 mm (ištisus metus)
Automobilių vairuotojai, pažeidę KET reikalavimus, vairuodami transporto priemones, kurių padangos neatitinka nustatytų techninių ar padangų naudojimo reikalavimų, bus baudžiami pagal LR ATPK 123 str. 1 d., skiriant administracinę nuobaudą vairuotojams – baudą nuo 28 iki 43 eurų, ir vadovaujantis Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2014 m. gegužės 9 d. įsakymu Nr. 2B-91, automobiliui bus naikinamas techninės apžiūros dokumento galiojimas, todėl automobilio vairuotojas iš naujo turės atlikti techninę automobilio apžiūrą.
Kelių policijos pareigūnai prašo visų eismo dalyvių laikytis nustatytos tvarkos kelyje, kad būtume ne tik saugūs, bet ir išvengtume nereikalingų rūpesčių ir nemalonumų.
Visi eismo dalyviai turime suprasti, kad svarbiausias dalykas kelyje yra ne teisinė atsakomybė už padarytą pažeidimą, bet kiekvieno atsakomybė už savo ir kitų saugumą!