Jau mėnuo, kai Anykščių turizmo informacijos centrui vadovauja Vilanda REIKALIENĖ.
Kaip vieną pirmųjų savo įgyvendintų darbų ji įvardijo įstaigos įsigytą ir jau didžiulio populiarumo sulaukusį pramoginį traukinuką.
„Anykšta“ naujosios įstaigos direktorės teiravosi, kodėl ji nusprendė siekti šių pareigų, kaip vertina dabartinę rajono turizmo situaciją ir kokių turi sumanymų, kad į Anykščius užsuktų kuo daugiau poilsiautojų.
– Papasakokite plačiau apie save: koks yra Jūsų išsilavinimas, kiek laiko jau dirbate Anykščių turizmo informacijos centre, kokia Jūsų ankstesnė darbo patirtis kitose darbovietėse (jei tokių buvo).
– Esu baigusi Vilniaus pedagoginį universitete istorijos bakalauro studijas ir Vilniaus universitete informacijos ir komunikacijos magistratūrą. Anykščių turizmo centre pradėjau dirbti iš karto po studijų. Birželio mėnesį buvo 4 metai, kaip dirbu šioje įstaigoje.
– Kodėl nusprendėte siekti Anykščių turizmo informacijos centro direktorės pareigų? Kaip manote, kokie buvo Jūsų privalumai prieš kitus konkurse dalyvavusius kandidatus?
– Kadangi turizmo centre dirbu ne pirmus metus, man žinoma darbo specifika, turiu nemažai įvairios darbinės patirties. Per darbo metus užmegzti kontaktai su kitais turizmo paslaugų tiekėjais ir palaikymas iš aplinkinių ir kolegų padėjo apsispręsti siekti direktorės posto. Mano pranašumas prieš kitus kandidatus buvo mano darbo patirtis ir gilesnis žinojimas apie turizmą Anykščių rajone, perspektyvų matymas.
– Kaip manote, kodėl prieš keletą metų Anykščių turizmo informacijos centro veikla sulaukdavo tiek daug kritikos?
– Turizmo sritis yra labai dinamiška. Viskas labai greitai kinta, todėl kartais būna sudėtinga viską suspėti laiku. Tai ir gali turėti įtakos įvairios kritikos atsiradimui ir nepasitenkinimui turizmo centro veikla.
– Kaip žadate organizuoti Anykščių turizmo informacijos centro veiklą? Kokie Jūsų svarbiausi siekiai, uždaviniai, tikslai? Kokiomis priemonėmis to sieksite?
– Pagrindinis tikslas – formuoti ir stiprinti rajono kaip turizmui patrauklaus krašto įvaizdį, Lietuvoje ir tikslinėse užsienio rinkose, tinkamai atstovaujant oficialiuose priėmimuose, verslo misijose, parodose, bendraujant su žiniasklaidos atstovais, savivaldybėje ir kitose institucijose, prisidedant prie rajono ekonominės ir aplinkos gerovės stiprinimo.
– Kaip manote, ar tikslinga Anykščių turizmo informacijos centrą ir pramogų ir sporto centrą „Kalita“ reorganizuoti į dvi savarankiškas įstaigas?
– Šiai dienai manau, kad nėra būtinybės atskirti šias dvi įstaigas. Jeigu žiūrėti į praktiką kitų Lietuvoje veikiančių turizmo centrų, tai dalis iš jų administruoja vienokį ar kitokį objektą, tad Anykščiai – ne išimtis.
– Anykščių turizmo informacijos centras įsigijo pramoginį traukinį. Ar nemanote, kad tokias paslaugas vis dėlto turėtų teikti verslo subjektai?
– Apie pramoginį traukinuką buvo kalbama jau labai senai, tačiau iki šiol niekas nesiryžo to padaryti. Kodėl to nepadarė privatus verslas, atsakyti negaliu. Tiesiog buvome iniciatyvūs, iškėlėme mintį į viešumą. Šiuo klausimu kalbėjome su savivaldybės atstovais, rajono Taryba ir gavome pritarimą. Dabar džiaugiamės galėdami lankytojams pasiūlyti naują pramogą.
– Iki šiol daug abejonių kildavo dėl to, kaip skaičiuojami į Anykščių rajoną atvykstantys poilsiautojai. Ar anksčiau taikyta metodika išliks ir ateityje? Jei ne, kaip žadate pateikti tikslesnius skaičius?
– Problema ne tik su mūsų miestu, bet ir visa Lietuva. Nėra aiškios metodikos, kaip suskaičiuoti lankytojus. Šiuo klausimu daug diskutuojame ir su rajono savivaldybe, ir su kaimo turizmo sodybų savininkais, kitais turizmo paslaugų tiekėjais. Bandome rasti tinkamiausią būdą, tačiau tai padaryti nėra lengva. Neįmanoma suskaičiuoti pavienių lankytojų, kurie atvyksta į miestą.
– Kokie Jūsų vadovaujamos įstaigos santykiai su kaimo turizmo sodybomis ir kitais verslo subjektais? Ar Anykščių turizmo informacijos centro interesantams teikiate informaciją apie kaimo turizmo sodybų, viešbučių realų užimtumą? Kaip vyksta su tai susijusi informacinė sklaida, ar ji yra mokama?
– Su kaimo turizmo sodybomis, kaip ir su kitais turizmo paslaugas teikiančiais subjektais, palaikome glaudžius ryšius. Siekiame, kad mūsų bendravimas būtų ne atsitiktinis, bet nuolatinis. Informaciją apie užimtumą siunčia patys tiekėjai, turėdami ją, mes tikslingai nukreipiame lankytojus į laisvas apgyvendinimo įstaigas, atsižvelgiant į jų pageidavimus. Prašome apgyvendinimo įstaigų siųsti mums informaciją apie laisvas vietas, džiugu, kad šioje vietoje bendradarbiavimas vyksta. Nors vertinant rajono užimtumą, laisvų vietų rasti yra sudėtinga ir paslaugų tiekėjai neturi ko pasiūlyti. Mūsų teikiama informacija tiek lankytojams, tiek tiekėjams yra nemokama.
– Kaip manote, ar mieste bei rajone, kituose miestuose, pakanka informacijos apie Anykščius, čia organizuojamas šventes? Kokie jūsų planai, kad informacinė sklaida būtų efektyvesnė?
– Per paskutinius metus Anykščiai tapo vienas iš labiausiai lankomų Lietuvos miestų. Tam, kad lankytojai atvykę galėtų lengvai rasti objektus, buvo statomos krypčių nuorodos, atnaujintas turizmo centro tinklapis, aktyviai naudojamasi socialiniais tinklais. Daug bendradarbiaujame su spaudos ir televizijos atstovais. Aišku, informacijos trūksta, tačiau ta linkme dirbama. Šiais metais numatomas pradėti e-rinkodaros projektas, kuris leis efektyviau pateikti informaciją lankytojams. Taip pat turime dar ir kitų projektų, susijusių su informacijos sklaida. Daug bendraujame su Turizmo departamentu, dalyvaujame verslo misijose ir parodose, organizuojame infoturus.
– Ko labiausiai pavydite kolegoms, dirbantiems kituose šalies turizmo informacijos centruose? Kurio miesto turizmo informacijos centras yra Jums sektinas pavyzdys? Kodėl?
– Visi turizmo centrai dirba skirtingai ir išskirti kažkurio vieno negaliu. Aišku, pavydėti galime didžiųjų miestų turizmo centrams, kurie gauna didesnį finansavimą, turi daugiau darbuotojų ir gali įgyvendinti daugiau įvairių projektų. Tačiau ir mūsų centras kitiems atrodo sektinas pavyzdys ir tai iš ties džiugina.
– Kokias konkrečiai naujoves Anykščių turizmo informacijos centre įgyvendinsite šiemet? Įvardinkite, dėl kokių konkrečių sprendimų, susijusių su Anykščių turizmo centro veikla, šiemet kreipsitės į rajono Tarybą?
– Iki konkrečių darbų įgyvendinimo dar yra didelė nematomo darbo dalis. Tam, kad įstaigos veikla būtų koordinuota ir vystytų veiklą tinkama kryptimi, būtina turėti aiškią strategiją, tai yra pirmasis mano darbas. O toliau – infrastruktūros gerinimas ir plėtra, sezoniškumo mažinimas Kalitos kalne, teikiamų paslaugų kokybės gerinimas ir kiti darbai, kurių planuose yra tikrai nemažai.
– Kaip manote, ar Anykščių turizmo informacijos centre pakanka darbuotojų? Kaip vertinate dabartines jų darbo sąlygas, gaunamą atlygį?
Didėjantys lankytojų srautai vis verčia peržiūrėti etatų skaičių. Šiai dienai darbuotojų turime tiek, kiek realiai mums reikia, tam, kad užtikrintume kokybišką paslaugų teikimą. Ne paslaptis, kad vasaros sezonu priimame papildomų žmonių. Turizmo centre dirba puikūs darbuotojai, kurie išmano savo darbą ir yra kompetentingi jį atlikti tinkamai. Darbo specifika nėra lengva. Darbas su žmonėmis visada yra sudėtingas ir reikalaujantis kantrybės, o ypač kai lankytojų srautai ženkliai išaugo. Visada yra kur tobulėti, tad ir šiuo atveju stengiamės gerinti darbuotojams darbo sąlygas. Džiugu, kad jau pradėti darbai dėl naujo turizmo centro pastato.
– Koks didžiausias ir anykštėnams bei poilsiautojams pastebimiausias Jūsų jau atliktas darbas dirbant Anykščių turizmo informacijos centro direktore?
Oficialiai direktore pradėjau dirbti tik nuo liepos 28 dienos, tad darbai laukia ateityje. Dabar lankytojai ir miestelėnai gali džiaugtis pramoginiu traukinuku, kurį galiu įvardinti kaip matomą visiems atliktą darbą.
930426 238642Das beste Webdesign Berlin erhalten Sie bei uns, genauso wie professionelles Webdesign. Denn wir sind die Webdesign Agentur mit pfiff. 428688