
Iš kur atsiranda talentai amžina tėvelių ir pedagogų diskusijų tema. Tėveliai ieško priežasčių mokykloje: jei vaikas negabus – kaltina mokytojus, o jei gabus, laiko šeimos nuopelnu.
O mokytojai dažniausiai priežasčių siūlo ieškoti šeimoje.
,,Anykšta“ nuomonės, kodėl vieni mokytojai išugdo daug gerų mokinių, o kiti išleidžia vidutinybes, paklausė abiejų suinteresuotų gabia jaunąja karta pusių.
Irena MELDAIKIENĖ, Anykščių muzikos mokyklos mokytoja, išugdžiusi daug gabių muzikantų – jos klasę lankė pianistės, įvairių tarptautinių konkursų laureatės, jaunųjų muzikantų rėmimo fondų stipendininkės Paulina Dūmanaitė, Guoda Indriūnaitė, Milda Daunoraitė:
– Į mano fortepijono klasę mokytis ateina įvairūs vaikai, mes, mokytojai, negalime jų pasirinkti – mums juos skiria, ir man kiekvieną rugsėjį smalsu, koks gi vaikutis prisijungs prie jau mano ugdomų mokinių. Taigi, mokau įvairių gabumų vaikus, jų neskirstydama, bet stengiuosi, kad kiekvienas rastų savo sritį, kurioje jis jaustųsi svarbus ir sugebantis.
Pastebėjusi nors menkiausią mokinio gebėjimą, imu jį puoselėti, o teisingai ugdant, sėkmingai ugdosi ir kitos mokinio savybės, kurių jis ir neatsinešė su savimi gimdamas.
Su talentingais vaikais – lygiai tas pats, tiesiog ugdymo procesas žymiai spartesnis, jį diktuoja pats mokinys, talentas tampa greitai matomas.
Galbūt todėl klasėje visi mano mokiniai, nepriklausomai nuo amžiaus, labai gražiai bendrauja ir draugauja: ir Faustinos Kiaušaitės rečitalyje (Faustinos rečitalis prieš savaitę vyko Anykščių koplyčioje, – red. pastaba) jie – kaip šeima, klasės draugai salėje: kartu palaiko ją, sveikina, džiaugiasi jos sėkme.
Aš taip ir įsivaizduoju tikrą klasę: ne tiek svarbu, kuris ir kiek yra talentingas, man svarbūs visi, nes jie yra skirtingi: vieno puiki atmintis, kitas turi silpnesnę atmintį, tačiau yra labai kūrybingas, vienas mažiau gabus, bet labai darbštus, o kitas tiesiog talentingas, bet trūksta sceninės raiškos.
Siekiu, kad visa klasė kuo daugiau bendrautų, nes tokiu būdu mokiniai patys vienas kitą ugdo, motyvuoja ir skatina siekti.
616750 728559We clean up on completion. This might sound obvious but not numerous a plumber in Sydney does. We wear uniforms and always treat your home or workplace with respect. 61166