Neseniai kilęs skandalas dėl „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leidžiamų nuotekų paskatino pilietines Lietuvos iniciatyvas boikotuoti nešvarų verslą ir jo gaminamą produkciją. „Iki“- vienas didžiausių šalies prekybos tinklų – atsisakė prekiauti šios bendrovės gaminamu popieriumi, o žmonės, ypač jaunesni – atsisakė „Grigeo Klaipėda“ produkciją pirkti.
Prieš Naujuosius Lietuvos kultūros ministerija atlikusi patikrinimą nustatė, kad Anykščiuose UAB „Atvirai“ leidžiamas laikraštis „Šilelis“ klaidino visuomenę nurodydamas savo tiražą. Savaitraštis „Šilelis“ buvo leidžiamas 1000 egzempliorių tiražu, tačiau bendrovės direktorius Linas Bitvinskas deklaravo, kad laikraštis eina 3000 egzempliorių tiražu, tokiu būdu apgaudinėdamas ne tik valstybės institucijas, bet ir reklamos davėjus – užsakydami skelbimą žmonės tikėjosi, kad jį pamatys bent 3000 skaitytojų, o skaitė trigubai mažiau.
Ar Jums svarbus paslaugų teikėjo ar prekių gamintojo skaidrumas?
Donaldas VAIČIŪNAS, buvęs Anykščių mero Kęstučio Tubio patarėjas, dabar socialinis darbuotojas-šeimų konsultantas:
– Žinoma, kad skaidrumas svarbu, bet turime vertinti tuos faktorius, kurie lėmė minimų įmonių veiklos neskaidrumą.
Maloniau naudotis skaidraus gamintojo produkcija, tačiau tai reikia įsisąmoninti, o aš dar nesu iki galo to įsisąmoninęs. Todėl didelio pokyčio man tai nedaro – tebevartoju „Grigeo Klaipėda“ produktus.
Tačiau, kai produkto etiketėje esantis aprašymas neatitinka produkto sudėties ar paskirties, klaidina – rašo, kad kalakutas, o ten višta – priverčia susimąstyti apie to gamintojo ar tiekėjo sąžiningumą.
Jeigu kalbėti apie „Šilelį“, tarkime, per politinę kampaniją aš užsisakau laikraštyje reklamą ir tikiuosi, kad ji pasieks 3000 skaitytojų. Jeigu pasiekia 1000 – aš jausčiausi negavęs paslaugos, kurią užsakiau, ir nepasiekęs rinkėjų. Jausčiausi nusivylęs.