Lietuvos Raudonasis Kryžius antradienį atidarė humanitarinės pagalbos liniją.
„Ilgai brandintas projektas, turbūt gerą pusmetį dėliojome ir detales, ir procesus, kaip viskas turėtų veikti, tikrai turėjome iššūkių, kad pildytume pažadus žmonėms visoje Lietuvoje“, – antradienį Vilniuje pristatydama pagalbos liniją sakė Lietuvos Raudonojo Kryžiaus generalinė sekretorė Kristina Meidė.
Nutikus nelaimei, dėl kurios prireikia humanitarinės pagalbos daiktais ar drabužiais, konsultacijos, nakvynės, finansinės, psichologinės pagalbos, Lietuvos gyventojai galės skambinti trumpuoju numeriu 111 ir sulaukti skubios savanorių, darbuotojų pagalbos.
Pasak K. Meidės, ši linija skirta žmonėms, kurie susiduria su netikėtais sunkumais, pažeidžiamiems, negalią turintiems žmonėms, daugiavaikėms šeimoms ar tiesiog patekus į nelaimę, pavyzdžiui, patyrus gaisrą ir panašiose situacijose.
„Mes norime, kad žmonės nepatirtų to nesaugumo jausmo, kad atsitikus bėdai esu vienas. Kad to jausmo nebūtų, kad turėčiau kam paskambinti ir gauti net ir psichologinę pagalbą, jeigu tokios man reikia“, – tvirtino ji.
Pagalbos numeris 111 pradėjo veikti antradienį, Raudonojo Kryžiaus operatoriai jau sulaukė ir pirmųjų pagalbos prašymų.
„Šiandien jau mūsų paprašė negalią turinti šeima lovos, vieniša mama, kuri sunkiai suduria galą su galu, paprašė žieminių batų ir akinių, paprašė nuvežti netikėtai atsitikus bėdai pakartotinei konsultacijai į gydymo įstaigą, psichologinės pagalbos“, – sakė Lietuvos Raudojo Kryžiaus vadovė.
„Viena vertus, yra didelis džiugesys, kita vertus, jau kirba iššūkis, ar pajėgsime didinti ir komandą, jeigu tų poreikių bus labai labai daug“, – teigė ji.
Trumpasis nemokamas pagalbos numeris veiks visą parą, visomis savaitės ir švenčių dienomis.
Anot organizacijos, humanitarinė pagalba, atsižvelgiant į situaciją, bus suteikiama kaip įmanoma greičiau.
Pagalbą daiktais bus galima atsiimti patiems nurodytuose humanitarinės pagalbos punktuose, o esant būtinybei daiktai bus pristatyti į reikiamą vietą.