Baigiantis nemokamam elektromobilių įkrovimui valstybės įrengtose stotelėse ruošiamasi nustatyti jų įkainį.
Paslaugos apmokestinimo tvarką siūloma nustatyti Susisiekimo ministerijos parengta Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisa. Jos projekte teigiama, kad mokestį įvesti būtina ir dėl to, kad nebūtų iškreipiama rinka, tai paskatintų privatų verslą teikti šias paslaugas.
„Privatus verslas domisi viešųjų elektromobilių įkrovimo stotelių šalia valstybinės reikšmės kelių įrengimo galimybėmis, tačiau neapmokestinta valstybės valdoma elektromobilių įkrovimo infrastruktūra iškreipia rinkos sąlygas ir stabdo privataus verslo iniciatyvas“, – teigiama įstatymo pataisų projekto aiškinamajame rašte.
Anot jo, paslaugos kainos apskaičiavimo metodika bus nustatyta įvertinus elektros kainą, stotelių išlaikymo, įrangos priežiūros bei kitus kaštus.
Šiuo metu rinkoje vidutinė elektromobilių įkrovimo kaina siekia 50 centų už kilovatvalandę, nurodoma rašte.
Priėmus pataisas valstybinių stotelių operatore taptų Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). Jeigu kaina prilygtų dabartiniam rinkos vidurkiui, ji per metus gautų apie 0,5 mln. eurų pajamų.
2014–2020 metais direkcija Lietuvoje įrengė 28 stoteles, kurios kainavo 1,14 mln. eurų iš jų didžioji dalis – Europos Sąjungos lėšos.
Pagal programos nuostatas šios paslaugos penkerius metus teikiamos nemokamai: šis terminas 10-yje stotelių jau baigėsi pernai gruodį, o šiemet birželį baigsis dar 14-oje, dėl keturių stotelių tokio įsipareigojimo nebuvo, nes jų įrengimą finansavo LAKD.
Direkcijos duomenimis, vien pernai 28 stotelės sunaudojo elektros už 485 tūkst. eurų, o jų priežiūra kainavo dar apie 50 tūkst. eurų.
Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra apie 850 elektromobilių įkrovimo stotelių, jų plėtrai numatoma skirti apie 100 mln. eurų. Planuojama, kad iki 2025 metų viešųjų stotelių skaičius turėtų siekti 1,2 tūkst., o iki 2030-ųjų – 6-7 tūkst.
Prognozuojama, jog iki 2025 metų Lietuvoje bus apie 50 tūkst., o iki 2030-ųjų – bent 240 tūkst. elektromobilių.
Anykščiuose šiuo metu yra 5 elektromobilių įkrovimo stotelės – dvi iš jų, pasak Anykščių rajono savivaldybės Bendrojo ir ūkio skyriaus vedėjo, laikinai einančio administracijos direktoriaus pareigas Ramūno Blazarėno, jau nuo sausio mėnesio Tarybos sprendimu yra apmokestintos. Įkrovimo kaina – 50 centų už kilovatvalandę.
Gerą čia biznį užauko. Parduodamos elektros kainą prilygino verslui, kuris orientuotas į pelną ir viską turi susikurti pats. Kaip valstybinei įmonei, kuri išlaikoma iš tų pačių mokesčių mokėtojų, turėtų būti gėda lyginant save su verslininkais.
vabotaniku irispirdolino is meru neteks elektromobilio valdisko vairuot ir dauzyt
Valio ,tik botanikai važinėja
Satanovski kvaily, Lada visai neblogas automobilis, paprastas vairuoti ir remontuoti. O kas iš dabartinių vakarietiškų, kur prikišta kompiuterijos. Kiek atsarginės dalys kainuoja, remontas. Mielai važinėčiau žiguliais ar panašiom mašinėlėm, nei su….ktu elektrobiliu.
Jei būtum protingas, tai žinotum kad Lada gamykla seniausiai priklauso prancūzų Renault koncertui, ir šiuo metu gaminamos Lados, tai 30 -40 metų pasenusios Renault technologijos, komponentai ir mazgai. Tokios senienos Rusijoje skaitosi kaip šouolaikinės technologijos, ir laimei tas mešlas už Rusijos sienų niekur neparsiduoda, nes tai niekam nereikia. Prasidėjus karui, Renault pasitraukė iš Rusijos ir Lada gamykla sustojo. Tikėkimės amžiams, nes rusai patys niekada nepasigamins oro pagalvių, elektronikos, ABS ir kitą. O dėl to, kad pats gali susiremontuoti Ladą, tai užtikrinu tu jos nesusiremontuosi, nes prancūzai ir prieš 30 metų naudojo daug kompiuterių ir elektronikos, ir tau belieka tik arklys arba asilas, kurio remontuoti nereikia.
Gerai drėbtelėjai propagandos. Aiškinti žmogui, kuris taisė ir žino. Jo. Bukumo lygis kosminis. Beje, žigulys tai Fiatas buvo, ne Reno.
Dunduk ar tu skaitydamas tekstą, supranti ką rašo. Jau 15 metų Lada yra Renault, visi modeliai yra Renault komponentai naudojami Ladai. Tie komponentai ( varikliai, greičių dėžės, elektroniką) yra 30 metų senumo. Dabartinės Lados jau 30 metų neturi nieko bendro su Fiat. Jei netiki paskaityk rusiškus portalus. Tavo šešti Žiguliukai jau negaminami 30 metų, taip kad nebėra ką remontuoti.
Buvo protinga rajono valdžia ir apmokestino.
Ir dar kelių priežiūros mokestį reikia pridėti. Jie keliais naudojasi, svoriai didesni už tradicines, bet prie priežiūros ir naujų tiesimo neprisideda.
butent tai ir turi kelti galvos skausma telefono kompo akumas jau problema o teslos seubas vel tapsim eurosojuzo savartynu
Geriau būti Euro savartynų, nei važinėti su rusišku kibiru Lada.
Ir gerai, kad apmokestins. Jei bagočiai turi pinigo elektromobiliui nusipirkti, tai turės pinigų ir baterijoms pakrauti. Valdžia, kad primonytų pirkt elektromobilius, iš pradžių taiko lengvatas, o paskui mokesčiais apkrauna. O man dėl to galvos neskauda, važinėju taršiu automobiliu ir dar važinėsiu, kiek sveikata leis.
fnviVHCIczopymr
yqawSHoxOt
FEuztSWjIxoJre
o kiek kainuos akumuletoriaus utilizavimas ir pagaminimas nieks nekalba otai kaina kosmine tarsos irgi daugiau neipaprastas auto
O tau nuo to skauda galva. Mobiliakų ir Laptopų okumuliatorių atliekų per metus susidaro Lietuvoje tūkstantį kartų daugiau nei elektromobilių baterijų, bet tau jie nerūpi.
Pavydziu elektromobiliu turetojams , jie paliks krautis pernakt kokias 10 valandu ir mokes tik 5 eurus , o benzino kaina didele .