Aplinkos ministras Simonas Gentvilas pažadėjo didesnę taršių automobilių kontrolę. Rugsėjį vyksta tokių automobilių kontrolė – keliuose jie stabdomi ir tikrinami. Be to, taršius automobilius apskritai žadama „išimti iš eismo“.
Kaip vertinate sprendimą didinti taršių automobilių kontrolę? Ar dėl to nenukentės vairuotojai, turintys senesnio modelio automobilius ir negalintys įsigyti naujesnių transporto priemonių? Kokia Jūsų akimis situacija dėl taršių automobilių Anykščių rajone?
Jūsų komentarus išspausdinsime laikraštyje „Anykšta“.
Sėskit į elektromobilius ir nereikės sukti galvos dėl dūmų.
O koki automobili per 30 metu sukure dabartine santvarka? Ir aplamai ka mes patys sukurem per paskutinius 30 metu… Nei masinos, nei kompiuterio,nei traktoriau, nei programines irangos, nei mobilaus telefono, nei televizoriaus-drapako ir to negalim sukurt… viska naudojam ka sukure kitos Tautos-tai yra nenormalu… O vaidinam Pasaulio galybe.. cirkas-pjaunam šaka ant kurios patys sėdim-SILPNAPROTYSTES SINDROMAS SU ZYDIŠKU JANKIU KVAPELIU.
Mielai važinėčiau naujutėlaičiu elektromobiliu, tiktai iki jo trūksta kelių dešimčių tūkstančių eurų, kurių net sapnuote nesapnavau. Gal kas padovanosite? Sakysite durnas prašymas. O kalbos apie taršius automobilius, apie būtinybę juos apmokestinti ar iš viso uždrausti važinėti- ne durnių išmislas?
O kas kontroliuoja pardavinėjamo kuro kokybę? Prastas kuras – dūmų debesys. O kaltas vairuotojas?
141 velniai labiau terše lietuva ,negu automobiliai.
141 velniai labiau terše lietuva ,negu automobiliai.
sulindusiems i valdzios strukturas rupi kaip prikimsti savo kisenes ,o paprastas zmogus jiems nulis.Paziurekit ,seime ,vyriausybej beveik vien zydai ,net prezidentas zydas ,o juk gyvenam Lietuvoje ,o ne kazkokiam izraely
Rajkia uždraust žmanėm ir bezdėt- irgi teršiamas oras. Rūkyt rajkia uždraust, dujines virykles, fejerverkus- viską uždraust. Ir lėktuvų skraidyt neleist- šitoks dūmų šleifas danguj lieka po jų skrydžių. O traktoriai, kombainai, kita technika kaip teršia orą. Tegul Gentvilas uždraudžia viską, o visi kiti berazumiai tegul užbalsuoja.
tikrinti ne tik senus, bet ir apynaujus automobilius – važiuoja ir dūmina kaip iš šiltnamio kamino, o atrodo apynaujas automobilis.
Pusdurny taupo kurą ,reikia apsukų uzvazineti auto.
Da viena navyna- uždraus taršius autamabilius. Je kiek keliuos važinėja netaršių autamabilių? Tik bagočiai gal takiais ir važinėja. Je kur tu vargšsas žmageli nuspirksi naują autamabilį, kai čiut gali užlopitam kelnem užpakali pridingt, ba naujų jau neišgali nuspirkt. Svedasu kiaulidžiu kompleksas prasmirdis gal jau pusę amžiaus smardina visu apylinki, tai smardve nekenkia aplinkai, dvi degalines pašonej irgi nekenkia, ja autamabiliai nuodija aplinku. Gal minoisteri jau apnuodija kad takiais niekais užsiminėja.
Juk įstatymas atgaline data negalioja ! Jei jau norite išimti mano automobilį iš eismo, kodėl prieš 10 metų man leidotę jį įsigyti ir įsivežti į šalį ? Kodėl nenurodėte, kad jis yra taršus ?
O aplinkos ministrui perspėkite, kad yra toks žmogaus teisių pažeidimo teismas Strasbūre ! Ten labai aiškiai įtvirtinta- ĮSTATYMAS ATGALINE DATA NEGALIOJA (Lex retro non agit)
Šiandieninio politinio bei visuomeninio gyvenimo vingrybėse, kovose būsiu labai nepopuliarus, bet negaliu nutylėti – nors sakoma „tylėjimas – auksas“… Gal mes, gyvenantys Lietuvoje, apsispręskime, ar esame Europos valstybė, gerbianti teisę, jos normas, ar pretenduojame tapti trečiojo pasaulio valstybe, kur kažkas gali keisti teisines normas taip, kaip „reikia“.
Lex retro non agit (iš lot. – įstatymas atgal negalioja). Šis teisės principas reiškia, jog bet kuris teisės aktas laiko prasme galioja tik į priekį. Tai taip pat reiškia, jog bet kuris įstatymas gali reglamentuoti tik tuos konkrečius visuomeninius santykius, kurie atsiras po jo paskelbimo. Šis, teisės moksle seniai žinomas principas, be kita ko, atspindi ir teisės viršenybę (nes draudžia iškelti įstatymą virš teisės), kurios siekis numatytas Lietuvos Respublikos Konstitucijoje.
Teisės moksle yra žinoma istorinė dviejų modelių konkurencija. Pirmasis yra įstatymo viršenybės. Jis būdingas totalitariniams režimams, o jo esmė – įstatymu galima nurodyti, jog jis galioja visuomeniniams santykiams, atsiradusiems dar iki įstatymo įsigaliojimo. Kitaip tariant, įstatymas tampa svarbesnis už teisę ir teisinės valstybės pamatinius principus.
Antrasis modelis – teisės viršenybės. Teisės viršenybė reiškia, jog bendrieji teisės principai negali būti pažeidžiami įstatymu, įskaitant, bet neapsiribojant ir tai, jog įstatymai negali nustatyti reguliavimo tiems santykiams, kurie atsirado iki įstatymo įsigaliojimo.
Lietuvos Respublikos Konstitucija, tiek ir Konstitucinio Teismo doktrina aiškiai nurodo, jog Lietuvoje pasirinktas ir puoselėjamas teisės, o ne įstatymo viršenybės modelis. Pažymėtina, jog kai kuriais atvejais leidžiamos išimtys ir įstatymas gali galioti atgal, tačiau išimčių sąrašas yra baigtinis. Jos aptartos tekste žemiau.
1994 m. balandžio 21 d. Konstitucinis Teismas išaiškino: „teisės teorija ir teisės tradicijos leidžia daryti išvadą, kad teisinio reguliavimo srityje egzistuoja bendra taisyklė: įstatymas atgal negalioja. Tai reiškia, kad norminiai aktai paprastai netaikomi tiems faktams ir teisinėms pasekmėms, kurie atsirado iki šių norminių aktų įsigaliojimo.“
Aptariamame Konstitucinio Teismo sprendime detalizuotos ir išimčių iš nagrinėjamo principo galimybės (todėl išaiškinime vartojami žodžiai „paprastai netaikomi”). Baudžiamojoje ir administracinėje teisėje leidžiamas įstatymo galiojimas atgal tais atvejais, kai jis palengvina kaltinamojo padėtį (Baudžiamojo kodekso 3 str.; Administracinių nusižengimų kodekso 3 str.). Toks modelis atitinka ir Europos Žmogaus teisių konvencijos 7 str. nuostatas, reikia sutikti, jog išvardytais atvejais Lex retro non agit principas nėra pažeidžiamas.
Be to, papildomai galime pastebėti, jog kai kurie konstituciniai institutai, neatsiejamai susiję su baudžiamąja teise, taip pat turi galiojimo atgal požymių, o būtent Seimo skelbiami amnestijos aktai ir Respublikos Prezidento skelbiami malonės dekretai. Tačiau tai yra baigtinis išimčių sąrašas, įtvirtintas Lietuvos Respublikos Konstitucijoje (reglamentuojant amnestijos ir malonės institutus), įstatymuose (Baudžiamajame ir Administracinių nusižengimų kodeksuose) ir Konstitucinio Teismo doktrinoje (1994 m. balandžio 21 d. sprendime).
Tai pažymėta ir 1994 m. balandžio 21 d. Konstitucinio Teismo nutarime. Teismas konstatavo, jog: „kitose teisės srityse retroaktyvaus (atgal galiojančio) įstatymo priėmimas gali neigiamai atsiliepti asmenų teisėms. Retroaktyvus įstatymas įsibrauna į anksčiau galiojusio įstatymo reguliavimo sferą ir pakeičia ankstesnio įstatymo nustatytas asmenų teises ir pareigas. Dėl to atsiranda teisinės pasekmės, kurios gali būti palankios vienai šaliai, bet nepalankios kitai.“
Taigi, Švietimo įstatymo pakeitimo ir papildymo projektas Nr. XIIIP-280 prieštarautų teisės viršenybės principui, nes galimai pažeistų teisinį principą Lex retro non agit bei Konstitucinio Teismo doktrinai, nes neigiamai paveiktų praeityje atsiradusių teisinių santykių dalyvių teises, jų teisėtus lūkesčius tarnybiniuose santykiuose.
Kadangi įstatymo projektas numato visiškai naują tarnybos pabaigos atvejį – kadencijos pabaigą, taip sukuriama norma, kuri praeityje atsiradusį teisinį santykį tarp švietimo įstaigos ir jos vadovo (tarnautojo), tarnautojo teisių atžvilgiu, paveiktų maksimaliai neigiamai – jis netektų darbo. Tokiu atveju vienos iš šalių (tarnautojo) teisės būtų pablogintos maksimaliai tiek, kiek tarnybos santykiuose įmanoma.
Iš Konstitucinio Teismo doktrinos aišku, jog praeityje atsiradusiems santykiams negalioja net ir tie įstatymai, kurie palengvina asmenų padėtį, išskyrus tik baudžiamųjų ir administracinių nusižengimų bylas, o tie įstatymai , kurie pasunkina asmenų padėtį – atgal negalioja visais atvejais
Tai tik biznis. Iš ko valdžia rinktų mokesčius, jei visi persėstų į viešąjį transportą (jei toks rajone būtų)? Pasidomėkit kiek rajone yra ne žemesnių nei EURO 5 standarto automobilių. Automobiliai tikrai nėra aktuali Anykščiams problema.
Pašalinkite jūs tą nedekvatų ministrą ! Juk jis sunaikins jūsų šalį !
LR Valstybiniai mafijozai vis dar skątina taršius automobilius įvežti į šalį ! Kodėl taip daro ? Ogi todėl, kad paskui senukus ir vargetas galėtų terorizuoti uždėdami jiems nepakeliamus mokesčius ir iš tų mokesčių kimštis kišenes.
Tai jeigu jau taip kovojate prieš taršą tai uždrauskite įvežimą į šalį , kodėl leidžiate ?
Idiotas valdžioje daugiau nieko ,eilinė aferą.
Tai tik eilinis pasipinigavimas iš savo piliečių. Vis malama liežuviu apie taršius automobilius, o ką ruošiasi daryti pati valdžia? Ketinama katilines vėl kūrenti mazutu, akmens anglimi, dar bala žino kuo. Ar šiuo atveju aplinka nebus teršiama? Ir už kokias blusas paprastam tautiečiui, kuris nevagia, nekombinuoja, nesėdi aukštuose postuose įpirkti netaršų automobilį?