
Kai kur užsienyje jau atsisakoma savitarnos kasų – nepasiteisino, tad į darbo vietas grąžinamos kasininkės, kurios aptarnaus klientus. Lietuva gi toliau eina savo keliu – plečia savitarnos kasų skaičių visur, kur tik įmanoma, šimtai kasininkių neteko galimybės dirbti…
„Tu tik nenueik toliau, tik manęs nepalik, nes aš nežinosiu, kur išeit“, – taip citavo geradaris vairuotojas apie vieną seną kaimo žmogų, nuvežtą šį gražų rudenį apsipirkti į prekybos centrą Anykščiuose. Paprastai jis apsipirkdavo tik parduotuvėje „ant ratų“ arba – nedideliame miestelyje. Kartą per metus dar užsukdavo artimieji aplankyti, bet ir tiems kelionė tapo per tolima, nors gyvena toje pačioje Lietuvoje.
„Žiūrėk žiūrėk, prekės važiuoja!“ – norėjo sulaikyti senolis savo išsirinktas prekes, kai šios ant prekystalio ėmė judėti link kasininkės…
O jei toks pagarbaus amžiaus senolis būtų nukreiptas prie savitarnos kasos? Taip, pirmą kartą gyvenime, taip iš vidurio kaimo. Ir čia jau nebėra ką bepridurti, nes visi suprantam, kad tai būtų misija neįmanoma. Man asmeniškai gaila tokių žmonių – jie jaučiasi atstumti, nebemokantys, nebežinantys, bijantys, pasimetę…
Kaip buvo gera prieš kokius 10 metų. Nueini į prekybos centrą – kasų daugybė, gal dvidešimt kelios net, kiekvienoje sėdi po kasininkę, be to, dar ir atskira kasa įrengta tiems, kas apsiperka su mažais vaikais. Vienas, du, ir tu maloniai aptarnautas, ir dar tau geros dienos palinkėta.
Dabar gi – klientų aptarnavimas Lietuvoje masiškai pereina prie savitarnos. Pondie, būna vakarų prekybos centruose, kai veikia vien tik savitarnos kasos! Kažkur vaikšto vienintelė kasininkė – visų tų „savitarnybių direktorė“. Mobili, nes turi judėti gana plačiu masteliu. Jei dar turi jėgų, žinoma… Nes vienas pirkėjas laukia – nepagavo mažo svorio prekės ir parašė „laukite kasininkės“; kitas įmušė ne tą kodą (nes prekė – akcijinė; pasirodo, reikėjo nesupainioti, kurį kodą atsukai į skaitytuvą; įmušei brangesnį – tavo bėdos); trečias tiek visko perka, kad prekės nebetelpa ant tos specialios vietos prekėms susidėti, o nuimti ir susidėti į savo atsineštą pirkinių krepšį negali, nes vėl viskas stos – vėl teks laukti kasininkės; ketvirtas tiesiog neranda tokios bandelės kodo; penktas pirko vieną dėžutę sausainių, bet jam kažkodėl įsimušė dvi… Ir ta savitarna neretam tampa nepatogia ir varginančia tarnyste aparatui, nes jau pila prakaitas nuo sugaišto laiko ir ima pyktis besidairant, kada gi prieis ta kasininkė… O jei dar šalia yra pavargusių ir zirziančių vaikučių… Priėjo, tąkart pataisė ir nuėjo. O tau jau, bemušant kitą prekę, vėl rašo „laukite kasininkės“ arba „prekė nerasta“…
Jaunesni vis tiek pakovoja už tiesą: jei pamato, kad sumokėjo per daug, drąsiai grąžina prekę ar atsiima permokėtą dalį, nes yra išsaugoję čekį. Senoliams šioje vietoje vėl „kaput“: arba be akinių neįžiūri kainų, arba drebančia ranka kažkur pameta čekį, arba… numoja ranka – šekit jūs tuos kelis permokėtus eurus. Tiesa, permokėjimas ligotiems pensininkams dažniausiai yra labai skausmingas. „Tegu turi. Aš jau negrįšiu ir savo nervų nebegadinsiu“, – esu taip girdėjusi iš senolės, permokėjusios už paslaugas. Padėtis nedžiugina…
Įdomu, ar bus galima išvysti bent prieš šventes daugiau kasininkių? Ar ir vėl atlikinėsim sau to tarno pareigas prie savitarnos kasų? Tarnas pas tarną, vilkas ir padvės, o avis sveika… Šiuo atveju ta likusi sveika avis – prekybos tinklų pelnas. Didelis pelnas, su perviršiu. Toliau viską robotizuokim, o visur, kur tik įmanoma, panaudokim dirbtinį intelektą – nebeapsiribokim vien tik įprastais kompiuteriniais algoritmais, priimkim automatizuotus sprendimus, taip? Tik gal neuždusinkim visu tuo seno kaimo žmogaus? Jis, anksti rytą išėjęs į lauką, basa koja jaučia žemę. Ir tuo jis yra netgi „turtingesnis“ už visą prekybos tinklų pelną.
O kas dėl savitarnos, tai dar noriu pridėti štai ką: naujojoje Anykščių Maximoje, kuri atsidarė šių metų gruodžio 12-ąją, kaip skelbiama, naujos kartos savitarnos kasos padės išvengti eilių ir apsipirkti itin greitai. Dar nebuvau, neišbandžiau, bet šis faktas jau džiugina.
Ir dar: alfa.lt skaičiau, kad atlikto tyrimo duomenimis, „dirbtinis intelektas gali išstumti tūkstančius teisės, finansų, vadybos, verslo ir žmogiškųjų išteklių srityse dirbančių žmonių.“ Taigi jau dabar skelbiama, kas turėtų susirūpinti dėl ateities…
Aibė kol kas dar likusi normali parduotuve,eikite ten,balsuokite už A.Vaitkų,jis išvalys šita parduotuvių mėšlą,ir ne tik.
Balsuoti už Vaitkų tai tas pat, kas pasišluoščius užpakalį popierėlį nuleisti į klozėtą. Nuėjo į kanalizaciją ir tiek.
gerai bent,kad jau suprantate kas jis toks yra,kovokit,dar ne viskas prarasta …….;)
Vergas net nesupranta,kad ji išnaudoja vergvaldys parduotuvėje, savitarnos kasa ponui milijonai .
Man patinka bendrauti su gyvais žmonėmis. Ten, kur yra tik savitarnos kasos aš pirkti neinu. Anksčiau pirkdavau ,,Iki”, dabar varau pas Grumbinienę.
Nu vieni infantilai bus,mokyklose berasciai arba sakinio nesurezgantys ,parduotuvėse,nežinantys,ko reikia patiems,o ne kas brukama,reklamų aukos,kasininku ,mokytojų ,gydytojų nebereikalingimo padariniai-soc.passlpu gavėjai -robotai
Iš principo neatsiskaitinėju ir neatsiskaitinėsiu savitarnos kasose. Pripažįstu tik gyvą žmogų.
IKI parduotuves savitarna košmaras senjorams.bendra kasa daznai nedirba o pardaveja laksto tai prie vienos tai prie kitos savitarnos. visi pikti
Koks durnius rašė straipsnį? Labai puikus dalykas yra savitarnos kasos. Rašot, kad užsieny jų atsisakoma, tai parašykit, kur, kokiam užsieny. Vakarų valstybėse dažnai būnu, tai ten vienareikšmiškai savitrana laikoma pažangia aptarnavimo sistema. Man, pvz., niekam nereikalingas tas kasininkių “laba diena” ir “ geros dienos”, savitarnoj atėjai, nusiskanavai, susidėjai prekes ir viskas. Pirmą kartą prieš šventes apsipirkau be jokių eilių, ir tai dėka savitarnos. Neburbėkim ir būkim pažangūs.
Skanauti ir skenuoti yra du skirtingi dalykai, protingoji pirkeja.
Prisiknisk prie arklio, jo galva didesnė, nei sumaišyta raidė, kvaily, nesinaudojantis savitarna!
Tiesiog klasikinis pavyzdys. Iš žargono aišku, kad tokiai tik su robotais bendrauti.
Autoré visai nuvertino senus kaimo žmones, nes jie kvaili ir nieko nemoka .Ne brangioji, mano bendraamžiai išvažinėjo visa Tarybų sąjungą, moka naudotis ir kompiuteriais ir savitarna parduotuvėse. Imant pomidorus juk nesunku pasižiūrėti kaip jie vadinasi. Visada yra darbuotoja , kuri padeda. Man labai patinka savitarna. Įmuši vieną prekę, pažiūriu ekrane ar tikrai ta kaina. Neskubėdama imu kitą prekę. Jokios skubos. Labai patinka sumokėtas prekes susidėti į krepšelį. Kas į dugną, kas lieka viršuje. Kai moki kasoje, tai imi ir dedi viską ką nuskanavo, meti į krepšį bet kaip.
O aš skanauti bijau, gali policiją iškviesti, dar ir sąžinė neleidžia, garbioji 80-mete.
ale tu matai! Tamisitos ,,Tarybų sąjungoj” buvo kompiuteriai!
Retai naudojuosi savitarnos kasomis. Tik jei perku iki 5-6 prekių ir prie normalios kasos ilga eilė.
Man savitarna nepatogu,paimi pirmus pasitaikiusius pomidorus nežiūrėdamas kokios rūšies – ekrane išmeta 4 vienodus pomidorus. Rask kuris tavo.
Labiausiai užknisa kai yra kokia lengvute prekė – ir prasideda cirkas: pakelkite paskutinę prekę..padėkite paskutinę prekę…ir atsiprašant kai „debilas” 5min darai mankštą,pakeli prekę,padedi prekę.
Skubant,perkant kelias prekes,savitarnos kasos greita ir patogu. Perkant daugiau – hemorojus ir laiko gaišimas. Tai nenuskaito kokio kodo,tai 2 kart prekę įmuša,atšaukt pats negali. Plius 99% visada savitarnoje pamirštu įmušti po 1ct už vienkartinius maišelius. (gaunasi apsivagiu)
Ir neduoda jokios nuolaidos už tai,kad veltui dirbi kasininko darbą. Galėtų bent kokius papildomus 2% į nuolaidų kortelę gražinti nuo apsipirkimo sumos. Dirbi atsakingą darbą ir veltui.
Jeigu pati išsižiojęs ir nemoki naudotis savitarnos kasa, tai pačios ponios bėda
ką naujoje maximoje pirkti.Pirmą dieną vedėjos,kuri vis malėsi salėje,paklausiau kodėl nėra šviežiai pagamintų daržovių mišrainių ir kitokių vinegretų tai atsakę,kad,,-užsakinėju kas man skanu”,bet,gi, skonis draugų neturi.Dėl savitarnos kasų nieko negaliu komentuoti,dar nebuvau,bet IKI pardėje savitarnoje košmaras,man tai neatpažino nuolaidų kortelės,o kitą dieną trys savitarnos kasos buvo „užspringusios ” maisto produktais,o kasoje dirbančios kasininkės nebuvo iki tol kol nesusidarė pakankama ,jų manymu,eilė.