Nepaisant dukart didesnio pernai uždirbto pelno, dalis Lietuvos komercinių bankų ketina didinti paslaugų įkainius. Vis dėlto tai darys be visi didieji bankai.
Kasdienes paslaugas brangina SEB ir „Luminor“, tuo metu tokių planų kol kas neturi „Swedbank“ ir „Citadele“.
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta praėjusį penktadienį LRT televizijai sakė, jog bankų sprendimas kelti paslaugų įkainius augant jų pelnui rodo socialinės atsakomybės stoką.
SEB balandį atnaujinus paslaugų planus, mokėjimo plano neturintiems klientams pinigų išgryninimo įkainis nuo balandžio 9 dienos padidėjo nuo 0,8 iki 2 proc. išimamos sumos.
Priklausomai nuo plano, SEB klientai nemokamai galės išsigryninti nuo 550 iki 2 tūkst. eurų per mėnesį. Anksčiau maksimalus limitas siekė 1 tūkst. eurų.
Pasak SEB Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovės Eglės Dovbyšienės, nauji planai privatiems klientams kainuos iki 7 eurų per mėnesį, tačiau brangiausiam – „Premium“ – planui iki metų pabaigos bus taikoma 50 proc. nuolaida. Mažiausiai – eurą per mėnesį – mokės senjorai, o vaikams ir jaunimui paslaugos nekainuos.
Šiuo metu SEB siūlomų planų kainos svyruoja nuo 0,5 iki 2,5 euro per mėnesį, skelbiama banko internetinėje svetainėje.
E. Dovbyšienės teigimu, dalį įkainių bankas keičia atnaujintus planus papildžius naujomis paslaugomis, todėl lyginti buvusius ir naujus įkainius nebūtų tikslu.
„Negalime lyginti esamų ir atnaujintų banko paslaugų planų. Atnaujinti paslaugų planai skiriasi savo turiniu, naujomis ir/ar praplėstomis paslaugomis, jie yra kitaip sustruktūruoti“, – komentare BNS teigė E. Dovbyšienė.
Anot jos, SEB atnaujintuose planuose siūlys momentinį ir pirkinių draudimą.
E. Dovbyšienės teigimu, įkainius SEB atnaujino atlikusi įvairių amžiaus grupių klientų apklausą, atsižvelgus į jų reikalavimus.
Ji taip pat tikino, kad paslaugų planų mokesčių privatiems klientams bankas nedidino nuo pat jų sukūrimo 2012 metais. Pasak SEB atstovės, planais naudojasi 94 proc. banko klientų.
„Luminor“ teigimu, banko keičiami įkainiai palies nedidelę dalį klientų – nemokamo pinigų išgryninimo limitą nuo liepos bankas didins nuo 600 iki 750 eurų per mėnesį, o jį viršijus būtų taikomas naujas 0,5 proc. mokestis. Grynųjų išėmimo limitą viršija maždaug kas dešimtas banko klientas.
Bankas BNS pranešė, kad išliekant aukštoms prekių ir paslaugų kainoms dabartinis limitas „nebe visada atitinka klientų poreikius“.
„Luminor“ taip pat nuo 1 iki 1,2 euro didins papildomos debetinės kortelės mėnesio mokestį pilnamečiams klientams. Tokią kortelę turi 3 proc. „Luminor“ klientų.
„Šie ne visiems klientams taikomi būsimi pokyčiai atspindi padidėjusias tam tikrų produktų ir paslaugų priežiūros išlaidas dabartinėmis ekonominėmis sąlygomis“, – komentare BNS teigė banko atstovai.
Tuo metu „Swedbank“ informavo, jog dar nėra patvirtinęs planų keisti įkainius.
„Patvirtintų planų keisti įkainių banke neturime. (…) Bankas, vertindamas kainodarą, paprastai stebi rinkos situaciją, besikeičiančius klientų poreikius, patiriamas paslaugų teikimo sąnaudas, investicijas į skaitmeninius sprendimus ir kitas aplinkybes“, – BNS komentavo „Swedbank“.
„Citadele“ bankas BNS teigė įkainių keisti neplanuojantis. Jo bankomatuose nemokamai galima išsigryninti nuo 750 iki 1,5 tūkst. eurų, trijų lygių mokėjimo kortelės apmokestinamos atitinkamai 1,99, 3 ir 5 eurais.
ir labai teisingai, baudžiauninkus, savo valstybėje drebančius ir tylinčius, nenorinčius tarkuoti savo pačių išrinktos valdžios, reikia dusint ir lupt nuo jų dvidešimt devynis kailius. Per mažai dar padidino.
Legalus bandytai prarado saiką.