Seime baigiami svarstymai dėl prezidento Gitano Nausėdos iniciatyvos šalies keliams skiriamas lėšas savivaldybėms paskirstyti pagal nuolatinių gyventojų skaičių ir kelių ilgį.
Už Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo įstatymo pataisas po svarstymo pirmadienį balsavo 89 Seimo nariai, trys buvo prieš, o 10 susilaikė.
Seimas dėl pataisų svarbos regionams siūlo jas svarstyti skubos tvarka ir priimti antradienį.
Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys Biudžeto ir finansų komiteto narys Algirdas Butkevičius Seimo posėdyje teigė, kad nenustačius konkretaus perduotų savivaldybėms kelių finansavimo jos patirs problemų.
Biudžeto ir finansų komiteto narys „valstietis“ Valius Ąžuolas mano, kad pataisos sukels chaosą: „Iki ženklo vienoks reglamentavimas (dėl kelio nuosavybės – BNS), o už ženklo – kitoks. Turėsime daug avarijų“.
Pakeitimais siekiama per dvejus metus dešimtadaliu padidinti vietinės reikšmės keliams skiriamo KPPP biudžeto dalį – nuo 33 proc. iki 43 proc. Dėl to savivaldai papildomai tektų apie 54 mln. eurų.
Pataisos, be kita ko, savivaldybėms duoda daugiau laiko – iki 2027 metų – įregistruoti savo kelius. Dabar numatyta, kad tai turėjo būti padaryta iki 2025-ųjų.
Be to, skatinant savivaldybes perimti daugiau vietinių kelių iš „Via Lietuvos“ siūloma skirti 5 proc. KPPP lėšų atrinktiems valstybinės reikšmės rajoninių kelių objektams, kad savivaldybės sutiktų juos perimti.
Prezidentas tikisi, kad savivaldybėms perimant valstybinės reikšmės rajoninius kelius miestų ir miestelių teritorijose palengvės šaligatvių, viešojo transporto stotelių įrengimas, dėl pasikeitusio kelių statuso atpigs jų rekonstrukcijos kaštai, bus galima atlikti daugiau tvarkybos projektų.
Vyriausybė savo išvadoje atkreipė dėmesį, kad įgyvendinant tokias pataisas būtinas dukart didesnis tvarus kelių finansavimas nei skiriamas iki šiol.
Tai,kad su tokiom kuro kainom nebereiks tuoj keliu
Pasakos migla kad dirba.