Seimo Ekonomikos komitetas trečiadienį grįžta prie tolimojo susisiekimą autobusais pertvarkos.
Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius kiek anksčiau BNS sakė manantis, kad Kelių transporto kodekso pataisos bus priimtos Seimo pavasario sesijoje.
Pasak jo, kai kurias šios rinkos problemas, pavyzdžiui, traukinių maršrutų iš Vilniaus oro uosto į Kauną vakarais ar per pandemiją dingusių vietinių autobusų maršrutų, Vyriausybė galėjo spręsti ir be reformos ar teismų įsipareigojimo.
K. Starkevičiaus teigimu, pertvarka siekiama didesnės geležinkelių ir autobusų maršrutų integracijos.
Siūlymo autoriai sako, kad pertvarkius tolimąjį susisiekimą autobusais padidės konkurencija rinkoje, kurios pasigedo Konkurencijos taryba, tuo metu kai kurie verslo atstovai tikina, kad pertvarka sugriaus gerai veikiantį tinklą. Taip pat kritikuojama idėja derinti su traukinių ir autobusų tvarkaraščius.
Per pataisų pristatymą Seime ir opozicijai, ir valdantiesiems priklausantys parlamentarai piktinosi, kad planuojami reikalavimai autobusų stotims per dideli, todėl jų kai kuriuose miestuose gali nebelikti, o kelionės pabrangti.
Kelių transporto kodekso pataisos Seimui pateiktos lapkritį, jas ketinta apsvarstyti ir priimti skubiai, bet dėl pataisų gausos svarstymai įstrigo ir jos nebuvo priimtos iki Kalėdų.
Dabar Lietuvoje yra 260 tolimojo susisiekimo autobusais maršrutų.
Gal padaris Anykščes traukiniu kad pasiekt Vilniaus areuostu ? Raike tik meru bataniku išsirinkt kad traukini gelytem papuoštu, a veterinoriu traukine restarana šefu ?
Ašgi ir sakiau, kad merą pavaduotajas neatsklaidžia to, ką planuoja Seimas ir jame esanti opozicijoje vicemero partija.
Aškėja, kad Anykščių autobusų stotis bus perkelta pre geležinkelio ir maršrutai derinami su traukinio reisais, kad daugiau žmanių važinėtų geležinkeliu, netrindami akspalto su autobusų ratais.