
Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstovai Seime kreipėsi į susisiekimo ministrą prašydami paaiškinti susidariusią situaciją, kai nuo 2018 iki 2023 metų per pusę sumažėjo tolimojo keleivių vežimo reisų skaičius ir buvo panaikintas trečdalis maršrutų. Demokratų teigimu, tokia situacija didina regiono gyventojų atskirtį ir turi ypač neigiamas pasekmes pažeidžiamiausioms visuomenės grupėms.
„Neįmanoma sumažinti regiono gyventojų atskirties tęsiant dabar vykdomą ir jau dešimtmečius vykdytą susisiekimo politiką. Autobusų maršrutai ir reisai regionuose miršta tyliai, tačiau nesustabdomai, o drauge su jais dingsta ir gyventojų galimybė pasiekti gydymo įstaigas, valstybės institucijas, esančias regiono centruose, keliauti į darbą ar į popamokinius užsiėmimus“, – sako Seimo narys Tomas Tomilinas.
Parlamentaro teigimu, viešojo transporto atgaivinimas ir susisiekimo gerinimas turėtų būti plataus politinio susitarimo tema, mat esama situacija stumia į atskirtį regionų gyventojus, mažina žmonių mobilumą ir apsunkina galimybę gauti būtiniausias paslaugas. Kai regionuose mažėja tradicinių paslaugų, kurių teikimas gali būti per brangus valstybei, tokių, kaip sunkių ligų gydymas, gyventojams ypač dažnai tenka vykti į didesnius miestus, tad viešojo transporto paslaugų aprėptis ir dažnumas turi didėti.
„Tarpmiestinių autobusų rinkoje dominuoja du vežėjai, tad apie konkurencijos dėsnių veikimą kalbėti nėra prasmės. Problemoms spręsti reikalinga politinė valia ir iniciatyva. Viešosios, gyventojams būtinos paslaugos negali būti sveriamos vien „apsimoka-neapsimoka“ svarstyklėmis, jeigu būtina, valstybė savo sąskaita privalo užtikrinti gyventojų mobilumą“, – sako demokratas.
Anot T. Tomilino, kitose šalyse būtini, tačiau vežėjams neapsimokantys, reisai ar maršrutai dažniausiai yra subsidijuojami tam, kad gyventojai galėtų patogiai susisiekti su didesniais miestais ar regiono centrais. Mokėdama nustatytą subsidiją už nuvažiuotus kilometrus valstybė gali nustatyti sąžiningą kelionių kainą ir užtikrinti keleivių patogumą. Seimo nario manymu, patogiu susiekimą galima vadinti tik tokiu atveju, jei gyventojai turi galimybę ryte pasiekti darbą, gydymo, užimtumo ar kitą valstybinę įstaigą, o po pietų ar vakare grįžti į namus.
„Patogus viešasis transportas yra kur kas daugiau, nei susisiekimo priemonė. Didžioji dauguma keliaujančiųjų autobusais ir troleibusais yra moterys, vyresnio amžiaus žmonės ar vaikai. Kitaip sakant, tai visuomenės grupės, dažniausiai turinčios mažiau socialinės galios, aštriau patiriančios nelygybę ir labiau pažeidžiamos. Vyrai Lietuvoje gali neturėti maisto ir drabužių, tačiau tikrai turės automobilį“, – apibūdindamas situaciją pabrėžia T. Tomilinas.
Siekiant esminio pokyčio susisiekimo sektoriuje, gyventojai turėtų smarkiau spausti sprendimus priimančius politikus ir reikalauti aiškaus plano, kaip bus užtikrinamas gyventojų mobilumas ir galimybė keliauti. „Su kolegomis tikrai suprantame viešojo transporto svarbą, ypač regiono gyventojams. Turime plėtoti viešąjį transportą, užtikrinti patogų susisiekimą su didžiaisiais miestais, skatinti nevairuojančių gyventojų mobilumą. Tam būtina ne tik gaivinti beveik sunaikintą viešąjį transportą, bet ir svarstyti reisų bei maršrutų subsidijavimą, remtis kitų šalių patirtimi ir bandyti novatoriškus sprendimus, tokius, kaip socialinis taksi“, – sako demokratų frakcijos atstovas.
ir ko sitas s cia istisai smirdina
…ogi sėdėjo ir tebesėdi Jovaiša sau ramiai,niekur neužkliūdamas,dėl nieko nesirūpindamas,nes kur geriau rasi?Šiltai ramiai pasėdėjus, solidų atlyginimą gaunant?!Tokių vietos šildytojų Seime daug…
Žinoma ne tomilino .Ką galiu pasakyt apie šį pristaikelį ir dideliu noru sedet politikoj bet kokiu būdu .Nieko absoliučiai Nieko nedarė dėl Anykščių ,tik apsimelavo kavalieraitis .Turejo gyvent Anykščiuos ?
Netikiu jo nei vienu žodžiu .
O kaip jums Jovaisa, ka nuveike per kelias kadencijas budamas anykstenu?
Čia iš mūsų rajono išrinktas į Seimą ponas, gyvenantis Vilniuje, aprūpintas iš mokesčių mokėtojų sąskaitos visomis pageidaujamomis galimybėmis naudotis tiek dėl susisiekimo transporto ( automobilio nuomos ir pan.), tie ir kita kuo (patarėjų ir padėjėjų) raras. Galėtų Seimo narys asmeniškai ne žodžiais, o veiksmais sureaguoti, padėdamas išspręsti nors dalį problemų.
Tereikia visuomeninio keleivinio transporto vežėjui apmokėti reiso išlaidas ir autobusas su vairuotoju važiuos nustatytu maršrutu.
Ar sunku skirti savo parlamentinių išlaidų dalį tokiam reikalui išspręsti dėl savo rinkėjų? Žinot, ministerijos biudžetas ne iš prezervatyvų medžiagos sudarytas, kad galėtum jį užtemti ten, kur sieki politinio malonumo.
Anykstenams, o moterims tuo labiau budingas visiskas nusisnekejimas.Geriau gal tikrai postringauk apie prezervatyvus.Seimo narys tam ir yra isrinktas, kad keltu ptoblemas, o ne uzsiimtu labdara.
Šaunuolis T. Tomilinas! Jei tą klausimą išspręs, prisiminsime geruoju per rinkimus. Tikimės ir praeitos valdžios nesužlugdyto mero didesnių pastangų šiuo klausimu.
Meras nieko anyksciu labui nedaro
Net Lietuvos prezidentas Lietuvos himną giedojo žodžiais: „Tegul dirba savo naudai” Ko iš mero tikėtis,kad dirbs Anykščių labui. Visus domina tik savas labas.
Padėkit išspręsti šią OPIĄ PROBLEMĄ.Kadangi ,pvz.iš Anykščių tiesiogiai per Ukmergę nebėra galimybės(nuo sausio 1d panaikino buvusius patogius reisus į Vilnių),paliko tik per Molėtus arba vakarop iš Troškūnų važiuojantį Vilniaus įmonės autobuso reisą.Anksčiau nėra šansų per Ukmergę nuvažiuoti iki sostinės,nesikratant „amerikietiškais kalneliais” per Molėtus,juk ne visi keleiviai kasdien važiuoja į Santoriškes!Nuimti reisai per Ukmergę 6-30val ir 11-40val buvo labai patogūs, visada autobusėliai buvo pilni keleivių tiek į Vilnių,tiek iš jo!Ar jau gyvenam „gerovės valstybės”sąlygomis,ar grįžtama į senovės laikus,kai tik pėsčiomis ar arkliuku buvo galimybė pasiekti sostinę???Daug senjorų nebevairuoja savo transporto,tai kokiais būdais jiems nukakti?…o gal siekiama negalinčius patiems vairuoti,atimti iš jų PATOGIĄ PASKUTINĘ galimybę nuvažiuoti į LIETUVOS SOSTINĘ? Labai prašom,dėkojam ir tikimės dėka JŪSŲ,kad minėti reisai bus atstatyti.
Pridėkit ranką prie širdies ir pasakykit ar per seimo rinkimus balsavote už konservatorius? Jei taip,tai ko dar tikėjotes? Jei ne,tai užuojauta: kenčiate dėl idiotų,kurie niekaip nepasimoko ir kas 10 metų lipa ant to paties grėblio rinkdami konservatorius ir liberalus.
Negi čia pirmas kartas kai konservatoriai gabalais ką nors Lietuvoje sunaikina? 🙂
Klausimas kodėl Tomilinas tylėjo kai konservatoriai nutarė nuo liepos sunaikinti viešąjį transportą Lietuvoje???
Juk dėl valdžios absurdiškų fantastinių ir utopinių reikalavimų iškeltų keleivių vežėjams,tokių kaip privalomas autobuso naujumas – visiems smulkiesiems vežėjams buvo praktiškai uždrausta toliau vykdyti savo veiklą.
Smulkūs vežėjai veždavo senais autobusais bet užtat dvigubai pigiau nei Kautra ir Toks. O konservatoriai pasakė: Norit toliau vežti keleivius – pirkit naujus autobusus..ne senesnius nei 14 metų. Iš kur smulkūs vežėjai paims naujus autobusus???
O ar valdžia paklausė žmonių,kas jiems geriau??? Važiuoti senu autobusu,ir dvigubai pigiau…ar nevažiuoti išvis,nes jokio autobuso nebebus…
Valdžios utopiniai reikalavimai keleivių vežėjams buvo orientuoti tik į didžiuosius keleivių vežėjus,sudarytos sąlygos keleivių vežimą vykdyti tik kelioms didžiosioms bendrovėms.
Čia elementariai smirda valdžios korupcija ir pataikavimu stambiesiems vežėjams valdžios rankomis uždusinant visus smulkiuosius.
Klausimas kodėl nekeliama interpeliacija susisiekimo ministrui už Lietuvos viešojo tarpmiestinio ir regioninio transporto sunaikinimą???
seni autobusai,tai avarijos tikimybė
Labiau avarijos tikimybė tai tarpinė tarp sėdynės ir vairo, ir kelių nepriežiūra.
Na kas pirmutinis pradės šmeižti…pirmyn