Valstybinius automobilių kelius prižiūrinti bendrovė „Kelių priežiūra“ šių metų žiemą kelius barstys iš anksto, dar iki jiems apsitraukiant ledu, sako už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūrą atsakingos bendrovės „Via Lietuvos“ atstovas. Be to, siekiant mažiau teršti kelius jie bus barstomi tik druskos mišiniu.
„Nuo šių metų atnaujinome normatyvus, įvedėme prevencinį druskos barstymą keliuose (…). „Kelių priežiūra“ reaguotų proaktyviai nelaukiant, kol susidarys ledas ant kelio, o tiesiog porą trejetą valandų iki prognozuojamo įšalo atsiradimo būtų pradėtas barstymas, ypač automagistralėse“, – spaudos konferencijoje trečiadienį sakė įmonės Infrastruktūros palaikymo ir vystymo grupės vadovas Martynas Gedaminskas.
Anot jo, pastaraisiais metais žiemos būna su daugiau sniego, dažiau būna plikledis.
„Pereiname su barstymais nuo smėlio-druskos mišinio prie tik druskos tam, kad būtų mažiau užterštumo keliuose, mažiau dulkėtumo ir būtų greičiau reaguojama į pasikeitusias oro sąlygas“, – kalbėjo „Via Lietuvos“ atstovas.
M. Gedaminsko teigimu, šiemet taip pat nuspręsta atnaujinti kelių įrangą, realiu laiku teikiančią informacija apie situaciją keliuose.
„Kelių priežiūros“ generalinis direktorius Audrius Vaitkus teigė, kad žiemos sezonui jau pasiruošta.
„Technika yra paruošta (…), sandėliai užpildyti 100 proc. Tiek, kiek šiais metais esame užpildę sandėlius, dar nebuvo užpildyta nė vienais metais“, – spaudos konferencijoje sakė A. Vaitkus.
Pasak jo, šiemet pavyko rasti papildomo rezervo – iš viso 60 tūkst. tonų druskos, arba 40 proc. viso žiemos sezonui būtino kiekio, be to, atsargos bus pildomos nuolat pagal poreikį.
„Kelių priežiūra“ pranešė, kad nuo 2019 metų kelių slidumą mažinančių medžiagų poreikis išaugo keturis kartus. Pernai sunaudota 140 tūkst. tonų druskos, šiemet jos poreikis išliks panašus. Daugiausia bus naudojama druska iš Egipto, pernai ji buvo perkama ir iš Maroko.
Praėjusią žiemą „Kelių priežiūra“ išbarstė daugiau kaip 140 tūkst. tonų druskos – jos sunaudota už daugiau nei 9 mln. eurų.
Anot bendrovės vadovo, siekiant didesnio saugumo ir patikimumo, aukščiausios priežiūros keliuose – 700 km ilgio – dirbs tik naujausia technika.
„Kelių priežiūra“ žiemos priežiūros darbus valstybinės reikšmės keliuose vykdo pagal „Via Lietuvos“ užsakymus.
Šiemet kelių priežiūrai žiemą iš Kelių plėtros ir priežiūros programos (KPPP) biudžeto numatyta panaši suma, kaip ir pernai, kai buvo skirta 64,9 mln. eurų. Iš viso kelių priežiūrai šiais metais planuojama skirti apie 108 mln. eurų.
Ir vėl užklups nepasiruošus. O tų pagrindinių kelių pas mus rajone nors vienas yra?