
Savivaldybių atstovams teigiant, kad dėl tarpmiestinių autobusų rinkos reformos šalyje sumažėjo maršrutų, susisiekimo ministras sako, jog tai netiesa. Mariaus Skuodžio teigimu, vežėjų skaičius mažėjo dar iki pertvarkos pradžios pernai liepą.
„Jeigu pasižiūrėtumėte į statistiką, maršrutų sumažėjimas įvyko po pandemijos dar iki Seimui priimant sprendimus (pernai kovą – BNS). Kai aš kartais išgirstu kritiką, kad tariama reforma sumažino maršrutus, tai yra netiesa, nes statistika rodo ką kita“, – trečiadienį žurnalistams sakė M. Skuodis.
Tolimojo susisiekimo autobusais rinka pertvarkyta pernai liepos 1-ąją įsigaliojusiomis Kelių transporto kodekso pataisomis. Jomis, be kita ko, tikėtasi pritraukti į rinką naujų dalyvių ir skatinti konkurenciją, nes Konkurencijos taryba anksčiau konstatavo, kad jos šiame versle trūksta.
Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja Dovilė Sujetaitė trečiadienį Seimo Ekonomikos komitete sakė, kad pradėjus reformą dalyje regionų buvo panaikinti kai kurie autobusų maršrutai, dėl to sumažėjo regionų gyventojų galimybės viešuoju transportu vykti į kitus miestus.
Šilalės rajono meras Tadas Bartkus sakė, kad rajone neliko 11 maršrutų iš 17-os, maždaug pusė gyventojų liko be susisiekimo su didmiesčiais.
M. Skuodis tikino, kad reforma išsprendė su šia rinka susijusias teisines problemas, tačiau dar reikia „sudėlioti taškus“.
„Mūsų bendras tikslas ir su vežėjais, ir su visomis suinteresuotomis pusėmis – užtikrinti, kad tas susisiekimas visoje Lietuvoje būtų maksimaliai užtikrintas, ir vežėjai to nori. Dabar jau teisinis mechanizmas, visa teisinė bazė sudėliota taip, kad ta galimybė būtų (…). Dabar mes pagaliau turime teisinį tikrumą, tiesiog turime sudėlioti taškus ir susikoncentruoti ne į kritiką, o kad patenkintume klientų poreikius“, – kalbėjo M. Skuodis.
Pasak jo, ankstesnė teisinė bazė buvo sudėtinga: „Ką mes turėjome popandeminiu laikotarpiu pastaruosius kelerius metus – tikrai sudėtingą teisinę situaciją, teismų sprendimų dėl įvairiausių skundų, apskundimų vieni kitų ir tokį netikrumą“.
Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius trečiadienį teigė, kad maršrutų skaičius nuolat mažėjo nuo Covid-19 pandemijos pradžios iki praėjusių metų liepos, o po pertvarkos iš rinkos pasitraukė penki vežėjai.
LTSA duomenimis, šiuo metu 28 įmonės Lietuvoje aptarnauja 230 maršrutų.
Lietuvos keleivių vežimo asociacijai atstovaujantis advokatas Justinas Šileika komiteto posėdyje sakė, kad 2019 metais 363 maršrutus aptarnavo 43 vežėjai.
Autobusai liko gal,o reisai Vilnių, Kauną…Žabali gal tie anykštėnai,kad mato vieną reisą į Vilnių belikusi..Kaitra dabar rinkos žaidêja didžiausia..Monopolis…Kaip Rokiškio pieninė.Anykščių pieninė buvo sunaikinta suremontavus ,geriausi įrengimai buvo..Baisu…
2 reisai į Vilnių. iš kurių tik 1 tiesioginis. O į Kauną likęs tik vienas reisas. Nes neužtenka nuvažiuoti į Vilnių ar Kauną – dar reikia turėti ir kuo grįžti atgal. Per dieną yra ir daugiau reisų – bet visi kiti tik į vieną pusę. Iš Vilniaus paskutinis 15:50 ir tai su persėdimu Ukmergėje.
Tai vieną dieną nuvažiuoji į didmiesti, kitą, kai autobusas važiuoja atgal, grįžti namo. Labai gera reforma. 🙂
Kautra puikus vežėjas, kad tik tokių daugiau būtų. Ant jų pyksta tokie apsmurgeliai kaip dirbantys Anykščiuose, todėl, kad nesuspėja arba tingi tobulėti.
Bet ar gali smulkus verslas suspėti paskui beveik korporacijas? Ką reiškia jiems ir smulkiesiems nusipirkti vieną vienintelį autobusą? Bet kaip taip negalvoti?
Paistalai
Kai ministras ant tiek glušas,kad net jei kaip katiną prišikusį kampe,baksnotum nosim į pridirbtą krūvą – vistiek nesuprastų ką ne taip daro.
Kodėl niekas net interpeliacijos už nekompetenciją nesurengia??? Alio,opozicija! Kaip tokie žmonės ministrais tampa,jei net neigia akivaizdžius faktus???