Iš kur atsiranda talentai amžina tėvelių ir pedagogų diskusijų tema. Tėveliai ieško priežasčių mokykloje: jei vaikas negabus – kaltina mokytojus, o jei gabus, laiko šeimos nuopelnu.
O mokytojai dažniausiai priežasčių siūlo ieškoti šeimoje.
,,Anykšta“ nuomonės, kodėl vieni mokytojai išugdo daug gerų mokinių, o kiti išleidžia vidutinybes, paklausė abiejų suinteresuotų gabia jaunąja karta pusių.
Almyra SABALIAUSKAITĖ, Anykščių Jono Biliūno gimnazijos kuratorė:
– Kiekvienas mokinys yra gabus. Vieni gabūs tiksliesiems mokslams, kiti – humanitariniams, treti – gamtos mokslams, ketvirti – meniniams dalykams. Dalis mokinių turi organizacinių gabumų, pirmieji skuba į pagalbą, įsijungia į savanorių būrį, sugeba užjausti kitą žmogų.
Kiekvienas mokinys atskleidžia savo geriausias savybes, tik visada reikia vaikuose jas pastebėti ir paskatinti.
Dalai Lamos žodžiai puikiai iliustruoja mokinių asmeninę pažangą ir jų tobulėjimą: „Tikslas yra ne būti geresniam už kitą, bet būti geresniam už ankstesnį save.“