Kovo 3-4 dienomis Anykščių Jono Biliūno gimnazijoje viešėjo Norvegijos karalystės Hedmarko apskrities Trysil mokyklos pedagogų delegacija.
Kovo 3-4 dienomis Anykščių Jono Biliūno gimnazijoje viešėjo Norvegijos karalystės Hedmarko apskrities Trysil mokyklos pedagogų delegacija.
.
Vienas iš svarbiausių akcentų Trysil mokyklos pedagogų viešnagės Anykščiuose programoje buvo konferencija „Mokyklos vaidmuo, vykdant informacinės visuomenės ir žinių ekonomikos plėtrą“, organizuota kovo 3-iąją J.Biliūno gimnazijos aktų salėje. Ši konferencija, į kurią susirinko ir kitų Anykščių krašto mokyklų pedagogai, atvyko daug svečių, organizuota Anykščių J.Biliūno gimnazijos kolektyvo iniciatyva, vykdant paprojektį „Ugdymo kaita: mokytojų kompetencijų tobulinimas“, finansuojamą pagal Norvegijos finansinio mechanizmo subsidijų schemą „Patirties perdavimo ir bendradarbiavimo ryšių tarp vietinio, regioninio ir euroregioninio lygio partnerių Lietuvoje ir Norvegijoje stiprinimas“.
Konferenciją pradėjo jaunieji biliūniečiai meno mylėtojai, scenoje atlikę muzikinį kūrinį skudučiais ir pašokę lietuvių liaudies šokį. Sveikinimo žodį tarusi gimnazijos direktorė Regina Drūsienė, pabrėžė, kad ši konferencija yra rimtas startas rimtam darbui ir bendradarbiavimui ir negailėjo gerų žodžių projekto partneriams iš Norvegijos bei Lietuvos, dėkojo Anykščių rajono savivaldybei, kuri surado lėšų projekto koofinansavimui.
Norvegijos karalystės Lietuvos Respublikoje ambasadorius Steinar Gil savo sveikinimą pradėjo lietuviškai, pabrėžęs, kad abiejų šalių pedagogams tikrai yra ko pasimokyti vieniems iš kitų, tad toks bendradarbiavimas labai svarbus ir reikalingas. Toliau Jo Ekscelencija ambasadorius kalbėjo norvegiškai ir jo kalbą vertė ambasados darbuotoja, atsakinga už tarptautinius projektus, Inga Aalia. Garbus svečias pasidžiaugė Norvegijos karalystės ir Lietuvos Respublikos sėkmingais bendradarbiavimo ryšiais ekonomikoje, politiniame gyvenime, socialinėje sferoje. Norvegai, bendradarbiaudami su daugeliu Europos Sąjungos šalių, skiria nemažai lėšų įvairių projektų finansavimui. Ypač svarbu remti mokyklų projektus, nes čia ugdoma jaunoji karta, vaikai turi galimybę įgyvendinti savo siekius, tikslus, pedagogai paruošia jaunimą savarankiško gyvenimo iššūkiams. Gerbiamas ambasadorius, labai palankiai įvertinęs Anykščių ir Trysil mokyklų bendradarbiavimą, linkėjo geros kloties ir dar sėkmingesnio bendravimo.
Ambasadorius Steinar Gil įteikė prisiminimo dovanas Anykščių J.Biliūno gimnazijai ir rajono merui Sigučiui Obelevičiui. Ambasadoriui, jo žmonai poniai Turi Jacobsen, ambasados darbuotojai Ingai Aaliai, Trysil mokyklos pedagogams, taip pat svečiams iš sostinės, Anykščių rajono vadovams jaunieji gimnazistai įteikė rožes. O savo tapytą paveikslą su Anykščių šv. Apaštalo evangelisto Mato bažnyčios vaizdu Norvegijos karalystės ambasadoriui įteikė gimnazistė Rugilė Skairytė.
Anykščių rajono meras Sigutis Obelevičius pirmuosius savo sveikinimo žodžius ištarė norvegiškai, kuo gerbiami svečiai buvo sužavėti ir maloniai nustebinti. Meras pasidžiaugė gražiais draugystės ir bendradarbiavimo ryšiais tarp dviejų šalių, tarp dviejų mokyklų, kas įmanoma tiktai laisvose šalyse. O dar prieš dvidešimtį metų, kuomet Lietuva buvo okupuota ir reikėjo visiems gyventi ne „savo galva“, bet vykdant kitų numatytas direktyvas, sunku buvo ir įsivaizduoti apie tokį bendradarbiavimą, pasidalijimą darbo patirtimi, važinėjimą vieniems pas kitus. Rajono meras, užbaigdamas savo sveikinimo žodį, linkėjo projekto partneriams sėkmės, kad tokie susitikimai, projektų aptarimai išaugtų į ilgalaikį dalykišką bendradarbiavimą…
Rajono meras Sigutis Obelevičius, vicemeras Donatas Krikštaponis ir rajono savivaldybės administracijos direktorius Vilius Juodelis įteikė norvegams anykštietiškus suvenyrus.
Konferencijoje „Mokyklos vaidmuo vykdant informacinės visuomenės ir žinių ekonomikos plėtrą“ buvo perskaityti keli pranešimai, kuriuos pateikė biliūniečių projekto partneriai. Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas Mantas Masaitis skaitė pranešimą tema „Informacinės ir komunikacinės technologijos Lietuvos švietime“. Viešosios įstaigos „Šiuolaikinių didaktikų centro“ direktorė Daiva Penkauskienė savo pranešime nagrinėjo „Ugdymo kaitos ir mokytojų kompetencijos ugdymo“ temą. Anykščių J.Biliūno gimnazijos mokytoja paprojekčio „Ugdymo kaita: mokytojų kompetencijos tobulinimas“ koordinatorė Tamara Božok savo pranešime supažindino su šio paprojekčio tikslais, veiklos ir siektinais rezultatais.
Nors visi pranešimai buvo įdomūs ir svarbūs, bet konferencijos dalyviai ypatingai laukė pranešimo „Informacinės ir komunikacinės technologijos Norvegijos mokyklose. Trysil mokyklos patirtis.“ Pirmiausia pedagogai iš Norvegijos pademonstravo neilgą filmuką apie savo miestą, o paskui papasakojo apie mokyklą, bendrais bruožais apibūdino norvegų švietimo sistemą. Savo mintimis dalijosi trys pedagogai: Trysil aukštesniosios vidurinės mokyklos direktorė Liv Johanne Naesheim, šios mokyklos tarptautinių projektų koordinatorė Stine Jeppesen bei norvegų ir prancūzų kalbos mokytojas, atsakingas už informacinių technologijų diegimą, Svend-Erik Svendsen.
Trysil miestas- didžiausias kurortas Norvegijoje, mieste ir jo apylinkėse yra net apie 30 tūkstančių vietų, kur galima ilsėtis, pramogauti, sportuoti, įvairiausiais būdais praleisti savo laisvalaikį. Trysylyje gyvena apie 7 tūkstančiai gyventojų. Tuo tarpu atvykstančių pailsėti, papramogauti kasmet būna labai daug, jie kelis ar keliolika kartų viršija nuolatinių gyventojų skaičių. Trysil aukštesniojoje vidurinėje mokykloje mokosi 300 moksleivių, dirba 40 mokytojų. Palyginus su kitomis norvegiškomis mokyklomis, ši mokymo įstaiga yra nedidelė. Hedmarko apskrityje šiuo metu iš viso yra 14 tokių mokyklų. Dar neseniai buvo tokių mokyklų 20, bet kai kurios susijungė. Kaip pasakojo auditorijai Trysil mokyklos pedagogai Liv Johane Naesheim, Stine Jeppesen ir Svend-Erik Svendsen, jų mokykloje jaunuoliai mokosi bendrojo lavinimo ir profesinio lavinimo dalykų. Du metus vyksta mokslai, o kitus dvejus metus moksleiviai atlieka daugiau praktikos darbų iš profesinio lavinimo srities. Trejus pirmuosius metus visi moksleiviai lanko bendrą kursą, semiasi žinių iš visų dalykų, tiktai paskui jau daugiau dėmesio skiriama pasirinktai specializacijai. Bendrame kurse galima pasirinkti įvairius dalykus pagal pomėgius ir moksleivių norą. Moksleiviai turi galimybę išmokti kalbų, įsisavinti informacines technologijas, mokytis pačių įvairiausių dalykų. Tarp bendrųjų dėstomų dalykų yra netgi, pavyzdžiui, plastikos menas. Profesinio lavinimo kurse moksleiviai mokosi sveikatos apsaugos, darbų saugos, statybos bei kitų dalykų. Pageidaujantys stoti į universitetą, aukštesniojoje vidurinėje mokykloje dar vienerius metus turi galimybę pasilikti ir įtvirtinti savo žinias bei praktinius įgūdžius pasirinktoje srityje.
Mokykla dalyvauja įvairiuose vietiniuose ir tarptautiniuose projektuose. Ypatingas dėmesys Trysil mokykloje, kaip ir visose kitose Norvegijos mokyklose, skiriamas šiuolaikinių informacijų diegimui, informacinės visuomenės žinių plėtrai. Kiekvienas moksleivis turi nešiojamą kompiuterį, mokykloje visur veikia bevielis internetas. Pedagogai taip pat aprūpinti nedideliais, kompaktiškais nešiojamaisiais kompiuteriais. Vieną tokį kompiuterį demonstruodamas konferencijos dalyviams, pedagogas Svend-Erik Svendsen pabrėžė, kad ir tokiai įrangai jau ateina pabaiga. Vis sparčiau į gyvenimą kelią skinasi dar moderniškesnė įranga, jau yra kompiuterių, panašių į rašiklį. Ir tai pranešėjas pavadino netolimos ateities vizija. Pedagogai, einantys į klases, jau nebesineša krūvos knygų, dienynų- viskas telpa kompiuterinėse laikmenose. Moksleiviai visas užduotis atlieka taip pat kompiuterių pagalba, bet kokią reikiamą informaciją gali surasti internete.Žinoma, yra mokykloje ir biblioteka, knygomis taip pat naudojamasi. Kad mokytojai galėtų sėkmingai perteikti moksleiviams dėstomus dalykus, bendrauti, duoti užduotis, jie patys taip pat privalo gerai valdyti kompiuterinę įrangą, mokėti dirbti su šiuolaikinėmis informacinėmis priemonėmis. Todėl visas mokyklos darbuotojų kolektyvas yra apmokomas, su informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis pirmiausia gerai susipažįsta pedagogai, tuomet tos žinios perteikiamos ir jaunimui. Trysil mokykloje vienas pedagogas paskirtas atsakingu už informacinių ir komunikacinių technologijų veikimą, kitas mokytojas atsakingas už pedagoginį darbą, už kolegų apmokymą tomis šiuolaikinėmis technologijomis naudotis…
Po pietų pertraukos konferencijos dalyviai dirbo sekcijose, kur aptarė efektyvių mokymo metodų bei informacinių ir komunikacinių technologijų panaudojimą ugdymo procese, susipažino su Anykščių J.Biliūno gimnazijoje vykdomą informacinės visuomenės ir žinių ekonomikos plėtrą, informacinės ir komunikacinės technologijos diegimą, strategijos formavimą.
Biliūniečiai su kolegomis iš Norvegijos ir kitais partneriais aptarė tolesnius bendradarbiavimo bei projekto vykdymo klausimus. Netolimoje ateityje anykštėnai turės progos apsilankyti Trysylyje ir ten perteikti savo sukauptą patyrimą`.
To trečiadienio popietę Anykščių rajono vadovai Norvegijos karalystės ambasadoriui Lietuvos Respublikoje Steinar Gil, jo žmonai Turi Jakobsen ir ambasados atsakingai darbuotojai Ingai Aaliai aprodė kai kurias miesto įžymybes, papasakojo apie kurortinių Anykščių pasiekimus pramonės, žemės ūkio, kultūros, turizmo, sporto ir kitose srityse, atsakė į svečių klausimus.
Atsisveikinta žodžiais; „Iki pasimatymo!”, viliantis, kad šios šalies pasiuntinių vizitai Anykščių krašto neaplenks ir ateityje.
Nuotraukos autoriaus
173073 152451Excellent publish from specialist also it will probably be a amazing know how to me and thanks really much for posting this valuable data with us all. 516866