Vasario 19 dieną Anykščių rajono Troškūnų Kazio Inčiūros vidurinėje mokykloje vyko Aukštaitijos regiono metodinė – praktinė konferencija “Specialiojo ugdymo kaitos tendencijos ir ugdymo patirtis”. Konferenciją organizavo Anykščių švietimo centras, Troškūnų Kazio Inčiūros vidurinė mokykla, Panevėžio rajono Velžio gimnazija ir Panevėžio rajono pedagogų švietimo centras.
Vasario 19 dieną Anykščių rajono Troškūnų Kazio Inčiūros vidurinėje mokykloje vyko Aukštaitijos regiono metodinė – praktinė konferencija „Specialiojo ugdymo kaitos tendencijos ir ugdymo patirtis”. Konferenciją organizavo Anykščių švietimo centras, Troškūnų Kazio Inčiūros vidurinė mokykla, Panevėžio rajono Velžio gimnazija ir Panevėžio rajono pedagogų švietimo centras.
Praktine patirtimi su kitų ugdymo įstaigų pedagogais, ugdančiais specialiųjų poreikių mokinius, dalinosi atstovai iš Panevėžio, Pasvalio, Rokiškio, Joniškio, Kaišiadorių, Vilniaus, Kauno, Ignalinos, Anykščių rajonų mokyklų ir ikimokyklinių ugdymo įstaigų. Konferencijos dalyvius sveikino ir produktyvaus darbo linkėjo Anykščių rajono švietimo, kultūros, sporto ir turizmo skyriaus vyr. specialistė Zita Vilkončienė ir Troškūnų K. Inčiūros vidurinės mokyklos direktorė Aušra Sapkauskienė. Renginį papuošė Panevėžio rajono Miežiškių pagrindinės mokyklos dainorėliai ir Troškūnų etnografinio ansamblio „Malmaža” atstovės.
Apibendrinus konferencijos metu išsakytas mintis buvo priimta konferencijos rezoliucija:
- Tik per pažinimą mes suprantame ir priimame Kitą ir Kitokį;
- Norint specialiųjų poreikių vaiką sėkmingai integruoti į pozityvų ugdymo procesą, visų pirma reikia suaugusiems jį mokytis pažinti, kalbėtis su juo, priimti ir visais įmanomais būdais, kartais ir žaidybiniais, mokyti vaiką patirti teigiamas emocijas.
- Mokykla privalo mokyti vaiką suprasti, kad kiekvienas poelgis turi padarinius, nubrėžti aiškias ribas, kur baigiasi išdaiga ir prasideda atsakomybė, net tada, kada ugdytinis ateina iš šeimos, kurioje tų taisyklių nebuvo.
- Ugdant specialiųjų poreikių mokinius, labai svarbus žmogiškasis faktorius: tinkamas, nuoseklus, mokinių poreikius atitinkantis ugdymas; amžiaus tarpsnį atitinkančių poreikių tenkinimas; galimybės lavinti socialinius įgūdžius bendraujant su bendraamžiais; tolerancija, kasdieninis dėmesys, padrąsinimas, geranoriškumas, pagarba. Tai lemia sėkmingą specialiųjų poreikių mokinių ugdymą.
Vilma Žvybienė
Troškūnų Kazio Inčiūros vidurinės mokyklos
specialioji pedagogė