Šių metų siaurojo geležinkelio turistinis sezonas bus išskirtinis, turistus vežios ne tik įprasto dyzelinio lokomotyvo tempiami traukiniai, bet retsykiais jie keliaus ir senovinio vokiško garvežio GR tempiamais vagonėliais. Po ilgų derybų geros būklės, veikiantį garvežį pavyko įsigyti Estijoje.
Su Siaurojo geležinkeliuko muziejaus Gulbenėje (Latvija) bei geležinkelių muziejaus Lavasaare (Estijoje) atstovais derybos užtruko beveik pusantrų metų. Tai buvo įtemptas, daug išmonės pareikalavęs bendras VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus dr. Daliaus Liutiko ir Anykščių siaurojo geležinkelio ekspozicijos vedėjo Raimondo Guobio sėkme vainikuotas darbas. Mintis kilo dar 2016 m. rudenį, kai minėtas garvežys dalyvavo Panevėžyje ir Anykščiuose vykusiame Europos istorinių siaurųjų geležinkelių festivalyje, dar labiau sustiprėjo 2020 m. pavasarį, kuomet grupė Siauruko atstovų per Gulbenės – Aluksnės siaurojo geležinkelio turistinio sezono atidarymą ir keliavo būtent šiuo garvežiu. Sužinojus, kad šį technikos stebuklą latviams nuomojantys estai, pasibaigus nuomos laikui, ketina parduoti, neatidėliojant pradėtos derybos. Pradžioje pasirašytas ketinimų protokolas, o šių metų pavasarį ir sulygta dėl pardavimo kainos. Tiksli suma neskelbiama, tačiau „Anykštai“ pavyko sužinoti, kad ji šiek tiek mažesnė nei 200 tūkstančių eurų. Bene pusę sumos skyrė Susisiekimo ministerija, kitus pridėjo sumanymą parėmę stambūs verslininkai. Juodai dažytą, bene 36 tonas sveriantį, apie 1950 m. Vokietijoje pagamintą gražuolį latviai vadino „Ferdinands“. Ar tiks šis ant garvežio šono didelėmis raidėmis užrašytas vardas lietuviams, dar bus sprendžiama…
Šią savaitę buvo pasirašytos garvežio perdavimo įmonei „VŠĮ Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ sutartys ir iki šv. Velykų brangus pirkinys bus atgabentas į Panevėžį. Anykščiuose jis visu gražumu pasirodys šių metų turistinio sezono atidarymo šventėje balandžio 29-ąją. Planuojama, kad garvežio traukiami traukiniai važinės vos kelis kartus per mėnesį, tačiau ir to pakaks pritraukti daug didesnius srautus turistų. Tai teigiamai atsilieps visam Anykščių krašto turistiniam sektoriui. Pradžioje lygesniu reljefu besidriekiančiais bėgiais iki Troškūnų, o mašinistams šiek tiek įgudus, pripratus prie senovinės technikos (ypač nauju iššūkiu džiaugiasi veteranas Algis Burba), ims puškuoti ir kalvomis Rubikių link. Garvežio tempiamu traukinuku keliaujantiems bilietai bus brangesni.
Tegyvuoja melagiai. Su melagio diena. Geriau jau anksčiau pradėtumėte turizmo sezoną, o ir žiemos metu galėtumėte dirbti, kai tokios šiltos žiemos.
Užskaitykit gerą honorarą šio humoro autoriui 🙂
da mas koki reaktyvini paravozu nupirkus maznetu labai grait pralkt ups tik i dausas
Cha cha .
Balandžio I-ji? 🙂
Bet gerai būtų…
okurat
Puiku.