Vyriausybė trečiadienį turėtų galutinai pritarti, kad į akcines bendroves būtų pertvarkytos valstybės valdomos transporto bei logistikos įmonės – Lietuvos oro uostai, „Oro navigacija“, Klaipėdos jūrų uostas, Vidaus vandens kelių direkcija.
Ministrų kabinetas praėjusį trečiadienį iš esmės pritarė siūlymui, tačiau nutarė patikslinti sprendimą pagal Ūkio ministerijos pastabas. Dabar įstatymų paketo pataisų projekte išbrauktos nuostatos dėl antrinių bendrovių valdomo turto įkeitimo.
Susisiekimo ministerija siūlo, kad viešoji transporto infrastruktūra gali priklausyti ne tik valstybei ir savivaldybei, kaip yra šiuo metu, bet ir uždarajai akcinei ar akcinei bendrovei. Tačiau jų akcijos priklausytų valstybei, savivaldybei arba jų valdomoms bendrovėms.
Ministerija siūlo atsisakyti nuostatos, kad oro ir jūrų uostų infrastruktūra, skrydžių valdymo sistemos, valstybinės reikšmės vidaus vandenų keliai išimtinai priklauso valstybei.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis praėjusią savaitę teigė, jog yra pakankamai taisyklių, kad valstybės įmonių turtas nebūtų išdalijamas.
„Svarstomas Turto valdymo ir disponavimo įstatymas, kuriame atitinkami pakeitimai gali būti padaryti (…) Atitinkami pakeitimai, sudedantys saugiklius, kad turtas nebūtų laisvai „parceliuojamas“. Tai kaip ir ta mechanika rasta, kaip apsaugoti valstybės turtą, atsakant į pagrindinius nuogąstavimus“, – Vyriausybės posėdyje sakė R. Masiulis.
Ministras anksčiau teigė, kad šių įmonių teisinės formos pakeitimas leistų jas valdyti efektyviau, duotų didesnę grąžą mokesčių mokėtojams.
Pertvarkius įmones, būtų įgyvendintos Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) rekomendacijos.
Vyriausybė sausio pradžioje pritarė Ūkio ministerijos pasiūlytai valstybės įmonių pertvarkai.
857094 766820I agree with you. I wish I had your blogging style. 291433