Penktadienį Vilniuje prasideda 18-ąjį kartą rengiamas didžiausias šalies mados renginys „Mados infekcija”. Per dvi festivalio dienas žiūrovai išvys 16 kolekcijų.
„Paprastai festivalio svečius dėl programos įvairovės kviečiame iš kuo skirtingesnių ir tolimesnių šalių. Šįkart dėmesį sutelkėme į artimiausius kaimynus: latvius, estus ir lenkus. Šis intuityvus kvietimas pabrėžia kaimynų bendrystės svarbą, kas nūdienos geopolitinėje situacijoje įgauna vis didesnę prasmę ir jėgą. Tačiau geografinės ir istorinės šalių sąsajos visai nereiškia, kad galima tikėtis panašių estetinių sprendimų ant podiumo. MAREUNROL’S duetas iš Latvijos Vilniaus publikai jau pažįstamas, o dizaineriai iš Lenkijos, Katarzyna Romanska ir duetas KAASKAS, pasirodys pirmą kartą per visą festivalio istoriją bendradarbiaujant su Lenkijos institutu Vilniuje”, – apie kviestinius svečius pasakoja festivalio idėjinė vadė Sandra Straukaitė.
Per dvi festivalio dienas Šiuolaikinio meno centre žiūrovai išvys 16 kolekcijų. Lina Gudanavičiūtė, Laura Dailidėnienė, Diana Paukštytė, Lilija Larionova, Sandra Straukaitė – vardai, neabejotinai tapę festivalio veidais, ištikimai savo naujausias idėjas pristatys ant „Mados infekcijos” podiumo.
Pasak organizatorių, žinant, kaip sudėtinga, bet gyvybiškai svarbu jaunam dizaineriui ne tik kartą sužibėti, bet nuosekliai tęsti kūrybinę veiklą, įdomu stebėti, kaip evoliucionuoja ir auga konkurso „Injekcija” talentai: Ana Romanova, Liucija Kvašytė ir Akvilė Jančauskaitė, šiemet intriguojanti bendradarbiavimu su kinų kilmės dizainere Fiona UYEN. Taip pat debiutuos keturi, kelialapius į didįjį podiumą „Injekcijos” finale iškovoję, naujokai: jaunieji dizaineriai Thom Bara, Morta Nakaitė, Mantas Bartkus su Neringa Martinėnaite bei Anna Jelizarjeva iš Estijos.
Dar iki festivalio miesto stendus ir televizorių ekranus užkariavo „Mados infekcijos” slaptasis agentas, kurį Pauliaus Gasiūno fotografijose įkūnijo festivalio bičiulis ir šių metų šviesų dailininkas Vilius Vilutis. Džeimso Bondo personažas – tik aliuzija į „Mados infekcijos” tikslus: niekada nedaryti kaip pernai, o taikliai ir paveikiai reflektuoti naujausias pasaulines aktualijas, reaguoti aštriai, užčiuopti gyvenimo pulsą, rodyti tai, kas NOW & NEW.
Ekspertų teigimu, nuo 1999-ųjų rengiamas festivalis „Mados infekcija” tapo ryškiausiu mados ir stiliaus renginiu Lietuvoje, siekiančiu ugdyti savitą, individualų stilių ir požiūrį į madą bei jos vartojimą.