Anykščių rajono taryba liepą patvirtino Anykščių miesto darnaus judumo planą. Šį planą Anykščių rajono savivaldybės užsakymu už 48 tūkst. 400 Eur parengė UAB „Smart Continent LT”.
Konstatavę, kokios yra didžiausios judumo problemos Anykščių mieste, plano rengėjai savivaldybei pasiūlė mieste iki 2032 metų siaurinti miesto gatves, apmokestinti automobilių stovėjimo aikštelės, o vietoje aplinkkelio per Šventosios upę statyti tiltą.
Skaičiuojama, kad Anykščių miesto darnaus judumo plano įgyvendinimo sąnaudos siektų 48,9 mln. Eur.
„Anykšta” teiravosi pašnekovų, kaip jie vertina Anykščių miesto darnaus judumo plano rengėjų pasiūlymus ir kurie iš jų galėtų būti realiai įgyvendinti.
Lukas PAKELTIS, Anykščių rajono tarybos narys:
Aš į tokius planus žiūriu taip: viskam pritarti unisonu sudėtinga. Ar reikia naujo tilto per Šventosios upę? Reikia. Tik klausimas, kada jis bus pastatytas ir iš kokių lėšų.
Jeigu šnekame apie automobilių stovėjimo aikštelių apmokestinimą, tai tikrai nereikėtų apmokestinti visas. Už kai kurių aikštelių apmokestinimą aš būčiau už, bet kai kurių – tikrai ne. Pavyzdžiui, centre prie „Puntuko” aikštelė, aš būčiau už jos apmokestinimą, ypač už ilgalaikį stovėjimą, kas stovi virš valandos. Visi kurortai, ir ne tik kurortai, aikšteles apmokestina.
Dėl kelių siaurinimo, tai čia labai dviprasmiška ir apie tai ilgą diskusiją turėjau. Iš vienos pusės taip, bet kai man kas nors įrodys, kad žiemą mes sugebame sniegą sustumti ir išvežti neturėdami lėšų. Kaip pavyzdys yra praėjusi žiema, kai sniegą išvežė nuo tilto. Ir įsivaizduokime, kad sniegą reikėtų vežti nuo visų centrinių gatvių.
Kad reikia mažinti kažkur greitį, pavyzdžiui, prie stadiono, tai reikia. Pagrindinėje J. Biliūno gatvėje tą daryti reikia vienareikšmiškai, ypač kur prasideda ta dalis nuo Anykščių Antano Vienuolio progimnazijos iki miesto galo. Tai būtina, bet ar siaurinant gatvę, ar kitais būdais – aš nežinau.
Aš visada gyvenime esu tokios nuomonės, kad nereikia versti, reikia įtikinti. Jeigu mes bandome versti, tai taip ir gaunasi, kad nei žmonės vaikšto, nei mašinos normaliai pravažiuoja. Į tą kompleksiškai reikia žiūrėti.
Pavyzdžiui, aš po sveikatos problemų vaikštau. Per savaitę tris-keturis kartus, stengiuosi tai daryti daugiau. Ar buvau toks sąmoningas prieš pusmetį? Buvau sąmoningas, bet kažkodėl taip nesielgiau.
Aš už tai, kad Anykščiai būtų žalesni, lėtesni.
Jei norime gyventi švariai, o ne prie juodų dūmų, tai tik kurortas. Senam žmogui verta galvoti apie švarią aplinką ateityje, jaunam apie veikiančias kavines ir barus. Jei ne kurortinė veikla, tai vaikai studentai vasarą užsidirbinėtų Vilniuje ar Palangoje, dabar namie. Jei ne kurortinė veikla, tai mieste būtų 2 kavinės, kurios virtų cepelinus ir dirbtų iki 17.30.
O senstantis ir lėtėjantis Lukai, dar vis kurortu tebekliedi ? Naujų idėjų ANYKŠČIŲ RAJONUI GENERUOTI JAU ESI NEBEPAJĖGUS, A NE?