Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) vertina galimybę žvyrkelių asfaltavimui pritaikyti mokslininkų siūlomą naują ir jau išbandytą technologiją, kuri šias išlaidas galėtų sumažinti maždaug du kartus.
LAKD generalinis direktorius Marius Švaikauskas sako, kad technologija galėtų būti naudojama mažo intensyvumo kelių ar dviračių takų tiesimui.
„Mažo intensyvumo keliuose ar dviračių takuose galėtume naudoti tokias technologijas, tai mes per trumpiausius periodus įsivertinsime. Aišku, reikia daug duomenų (…) intensyvumo matavimo ir panašiai, bet jeigu technologija pagrįsta, tai bet kokiu atveju, siekiant efektyvumo ir sutaupant lėšas mes turėtume ja naudotis. Mes grįšime prie dialogo“, – trečiadienį Seimo Ekonomikos komitete sakė M. Švaikauskas.
Šiuo metu asfaltuojant žvyrkelį iškasama visa jo konstrukcija, jos vietoje įrengiami smėlio ir skaldos sluoksniai, ant kurių tiesiamas 8–12 centimetrų asfalto sluoksnis.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių tyrimo institutas siūlo naudoti specialų „minkštąjį“ asfaltą, jo sluoksnį mažinti iki 5–8 centimetrų, mažinti šalčiui atsparios dangos konstrukcijos storį, stabilizuoti gruntą.
„Tai leidžia dvigubai ir daugiau atpiginti žvyrkelių asfaltavimo kaštus. (…) Tokiu būdu galima padaryti didesnę apimtį su tuo pačiu turimu biudžetu“, – komitete sakė instituto direktorius Audrius Vaitkus.
Anot jo, taip asfaltuotuose keliuose pavasario polaidžio metu būtina riboti sunkiasvorio transporto eismą, kad kelių būklė neblogėtų.
A. Vaitkaus teigimu, pagal šiuo metu taikomą technologiją septynių metrų pločio žvyrkelio kilometro asfaltavimas kainuoja iki 490 tūkst. eurų, tuo metu naujas būdas kainą sumažintų iki 182–210 tūkst. eurų – tai rodo Vilniaus rajone atliktų kelių tiesimo darbų patirtis.
Žvyrkeliai tokiu būdu iki šiol asfaltuoti jau keliose Lietuvos savivaldybėse, technologija pasiteisino, sako mokslininkas.
Joniškio meras Vitalijus Gailius sako, kad rajone ši technologija naudojama tiesti kelius į sodų ir intensyvios žemdirbystės teritorijas.
„Jau penkti metai mes neturime jokių problemų ir tikrai raginčiau ieškoti sprendimų naudoti šiuolaikines technologijas“, – trečiadienį komitete sakė V. Gailius.
Mažo intensyvumo laikomas kelias, kuriuo per parą pravažiuoja iki 100 transporto priemonių
Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo sąmatoje žvyrkelių asfaltavimui per trejus metus numatoma skirti beveik 60 mln. eurų.